|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som har testat polermaskin från Jula? Tomak heter den 1200w. Isf...funkar den bra? Mvh Micke | |
|
Jag har hållt och provkört den, dock inte mot lack tyvärr! Det är däremot ett krav innan jag skulle köpa den, att provköra ett demoex mot något typ av plåt och se vad den klarar av... Tryckplattan som följer med kändes inte helt hundraprocentig heller, för mjuk enligt mig.. Men det finns ju ersättningsplattor att köpa också, det är ju standard M14 gänga.. Tyckte spontant sett att den varvade lite för högt men det kan bero på att jag inte hade något underlag att hålla den mot.. /Marcus |
|
bustorp |
Är det den med display för 495:- så har jag en. Köpte för att testa. Funkar bra men är lite högljudd rent allmänt. Fordrar kanske lite mer/annat fett i vxlhuset för att tystna lite. Lätt o behändig. För lätt nästan om man, som jag, är van vid stora Flexen. Plattans hals är också lite hög i kombination med tjocka trissor. Men den är värd pengarna......... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Bustorp: Du har inte märkt några andra riktiga nackdelar än just ljudet alltså? (Man blir ju oavsett tvungen att ha hörselkåpor på sig så oljud kan man ju stå ut med!) (Använder man sedan tunna trissor behöver man ju inte märka av ditt andra problem heller :-) ) /M |
|
bustorp |
Har bara kört en bil med den än så länge. Jag jämför ljudet med Flex o PaCe o dom är klart tystare. Men för 500:-, va f-n..... Kan tänka mig att den kan kännas lite "vinglig" för den ovane tack vare plattan. Byte av platta eller tunna trissor så är det löst. Något annat lade jag inte märke till. Det finns fördelar med lång hals o tjocka 150-trissor också. Man kommer intill railsen på insidan.......det var nog bara det. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Vad är egentligen fördelen med oscillerande maskiner mot vanliga roterande maskiner? Eller är det ens en fördel? Funderar annars på Biltemas dubbeltriss maskin. Har läst på forumet och de flesta verkar vara positiva! Dessutom är den oscillerande. |
|
|
Länk ///Micke Min cabbe: Länk |
|
|
jag vill bara tipsa om Biltemas polermaskin för 298kr. Bla ställbart vartal vilet är mycket användbart. Själv kör jag med micros version. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.