|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Mäkta besviken med 3.0an och dess växellåda, motorn var för tam och det knakade och "grynade" i slutet av läget när man la i backen. Allt annat var helt superbt :) |
sebbe_bmw |
3.0 bensin menar du eller? Min X5 kommer ju om ett tag men då är ju snön borta hoppas jag... Hur är den att köra i snö osv? Sebbe |
-:BeeMWe:- |
Jupp bensinare. Provade den inte i terräng, bara på plogad väg. Den går stadigt och fint, man ser bra ut, inga störande balkar eller liknande, lättmanövrerade knappar etc. Jävligt skön att sitta i bak också. Jag tycker den var jävligt lättkörd för att vara en stor jeep, inte svår att ta sig fram i stan med heller. Med tanke på att jag bara är 18 så kan vem som helst klara av den lätt. Det enda då förutom motor och låda på den bilen var att den inte är typad för dubbdäck samt att servon lätt jävligt mycket. Med din 4.6a så kommer du nog trivas ganska bra tror jag :) |
sebbe_bmw |
Tackar för det... Jo jag hoppas det...den kommer mest gå på motorväg dock tror jag... Sebbe |
|
Sebbe, vad för något gör din firma inom fartyg? Har man så många fräsha BMW´s som du har så ser det ut att gå bra... =) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sebbe: varför en sån bil på motorväg?? Det är väl inte där de hör hemma?? Strandvägensyndromet? dvs 15 jeep cheerokee på rad mitt i sommaren hos människor som minst har nytta av en sådant fordon. Nu stod det visst 7 BMW X5 som modejeep istället. Men det är väl så här att priset på leksaker stiger med pojkars ålder vare sig behovet finns eller ej:-) Min sambo påstår det iallafall, och hon brukar ha rätt. MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sebbe:Hittade förklaring på ett annat forum när det gäller arbetsfordon och arbetsredskap samt arbetsmiljö så är bara det bästa nog.Inte svårt att bli ISO9000 cerfierade med en X5:-) MVH Hasso |
sebbe_bmw |
H-L: Installerar el/data på kryssningsfartyg... Mest nere i Tyskland.. Hasso: Jo men lite jobbigt att köra ner till Tyskland i skogen kanske:) Men visst kommer den att få gå i snö osv en del på vintern... Nä det är nog en fin arbetsbil... Sebbe |
|
X5 (4.4) känns relativt seg när man gasar, kanske har 4.6 lite mer att ge. Man sitter som en kung i bilen iallfall. ---------------------------------- Länk |
|
sebbe_bmw |
Jo kanske det... Den är ju 1 sekund snabbare till hundra om man skall bry sig om det än 4.4an..Men det mesta känns väl segt om man åker M3 och Alpina B3 så... ha det Sebbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.