|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw älskare! Jag har en 525 e39-01 sedan. Har stött på ett kanske vanligt fel men jag blir inte klok på det. Temperatur mätaren vill aldrig gå upp till full arbertstemp. Det hela började i måndags när jag skulle fara till jobbet och den gick aldrig upp i värme. Sedan stannade jag och tankade på vägen in till jobbet. Då kom bilen upp i temperatur igen. men sedan när jag började köra så sjönk den igen till ca 1/4 av skalan. Normalt ska den ju ligga på 1/2 av mätaren. Så vad kan vara galet? är det termostaten som gått eller givaren? | |
|
Hade ett liknande fel på min för två år sen, bytte termostat.. Lycka till T |
|
|
Kan även vara termostathuset (är av plast) som inte håller tätt. Kolla så det inte syns något läckage där. Tar den in luft där funkar det inte regleringen. Det hände mig. |
|
|
Med största sannolikhet är det plastclipset som håller i själva termostaten som gått av och då lossnar termostaten från sitt läge och tillåter fritt flöde hela tiden! Vanligt typfel... Termostaten är inte så svår att byta och kostar inte så mycket hos BMW. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.