|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, då sålde man 328an för några veckor sedan och har under tiden åkt en sierra 2.0 -90. Tänkte jag skulle åka den i vinter men har nu insett att det funkar fasiken inte! Jag vill åka BMW! Är inte så sugen på en e36a igen och har då börjat kika på e39, tycker dom är mkt fina =) Är det samma motor i 528 som i 328? Är en 528 mkt trögre pga sin vikt? Är dom ofta diffbromsade? Är det troligt att en 528 kommer gå bra att köra i vinter? Vet att 328an var helt otroligt jobbig såfort det bara hade regnat lite =) Är dessa inte lika rostbenägna som e46? Well, kort och gått, är det en bil att rekomendera ? Jag kommer pendla endel och vill därav kunna åka säkert. Men jag har även barna sinnet kvar och vill mer än gärna kunna leka =) Så hur upplever ni själv e39 samt era modeller? Är det någon annan bil ni vill rekomendera? Har lite över 70k att spendera. | |
| Kan man slå av antisladd / antispinn? | |
|
1.Är det samma motor i 528 som i 328? = Fram tom 09/98 så ja, därefter har dom dubbelvanos 2.Är en 528 mkt trögre pga sin vikt? = En del, upplevs dock inte som trött enligt mig 3. Är dom ofta diffbromsade? = Aldrig 4. Är det troligt att en 528 kommer gå bra att köra i vinter? = Fungerar utmärkt 5.Är dessa inte lika rostbenägna som e46? = bakluckan samt tanklocket bör man se upp med. 6.Kan man slå av antisladd / antispinn? = Ja // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Oki, det låter ju underbart =) Får väll se vad det kan tänkas bli då =) Har hittat några fina exemplar som jag ska ringa på =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.