AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.982

Stöldskydd i garage, ge mig tips

Sida 2 av 2
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Synd för henne, livet är hårt :D
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
vilken häftig bil kilroy har köpt då! M5 Dinan med 470 hkr!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Att förhindra stöld är svårt eftersom lås är bara till för ärliga/hederliga människor,det ända man kan göra är att hoppas att de inte ger sig på bilen man äger.Sen en sak som funkar bra är att lysa upp p-däck,p-platser,garageuppfarter osv med riktigt skarpa lampor.

mvh
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Dutta –– Det här med starka lampor har jag funderat på. Det är förmodligen en kanonidé. Lampor som lyser tråkigt i ögonen. Det ska jag ta en till funderare på!
kilroy
Billarm som tjuter om någon kommer "nära" bilen finns väl redan...? Säkert effektivt men verkar lite opraktiskt...

Problemet med åtgärder som hindrar att bilen stjäls är ju ofta att tjyvarna istället spenderar 30 sekunder på att vandalisera bilen innan dom snabbt pyser iväg.

I USA inte minst är man rätt kreativa när det gäller att hitta på stöld- och inbrottsförsvårande faciliteter...men dom flesta av dom är inte överförbara till svenska förhållanden.

Mvh kilroy

Amethyst
Vi får vänta några år tills "knight rider" bilarna kommer med AI

BOOM BOOM BASS
Länk
Amethyst
Vi får vänta några år tills "knight rider" bilarna kommer med AI

BOOM BOOM BASS
Länk
kilroy
Sigdarve*

Jag köpte bilen förra helgen av Johan Sunesson (Johan_Sun på forumet). Bilen är registrerad i Tyskland och kommer bara att rulla där eftersom jag flyttar till Tyskland i slutet av oktober.

Mvh kilroy
samke: Svårt att ha en fabriksny 740 tic för att sedan köpa en 850. Om inte 740:n stått kvar på fabriken i två år vill säga.

Morsan hade inbrott i hennes V70 på en parkering en kväll. Fick mig att fundera på om man inte kunde ha ett rejält stroboskop installerat i bilen som böjrade blinka starkt och mycket om larmet gick. Bör öka stressfaktorn anseligt, om inte annat är det ju iaf ovanligt :) (Iofs har de redan slagit sönder rutan när den börjar, men man kanske får ha stereon kvar?)

Trafikmagasinet testade för många år sen ett larm som fyllde bilen med luktfri rök. Skulle vara väldigt effektivt. Vet inte om det finns på marknaden idag. Kanske lite jobbigt om larmet går av "av mistag"
m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
Nej H A
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Rök är en variant. Men det hindrar kanske inte försök? Jag vet inte, men det verkar inte som tjuvar och banditer läser lappar. Jag har fått för mig att ljud och ljus som aktiveras inför ger effekt, men frågan är hur systemet ser ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.