|
|
|
|---|---|
|
Hej i ren nostalgist 80-talsanda fick jag ett ryck och köpte röd toning på micro. Lackade mina bakblinkersar, visst de blev snygga men de blinkar rött. Vilken övrasking. Hade rödtonade bakblinkersar på min första e34 som blinkade fint, de var också "hemmatonade". Finns det ngn toningssprej som släpper igenom ljuset bra så det blinkar i rätt färg? Lackade mina i ca 3-4 tunna lager Lackade sendan min kompis 2 tunna lager blinkar lika rött. -Phil | |
|
Du ska ha speciell lackfärg som är avsedd för baklampor. Finns att köpa på mekonomen bla. Denna färgen är mycket tun och ska sprayas kasnke 3 tunna lager. Mvh/ Daniel |
|
|
Hej snällt att du svarade, men jag tror inte du läst mitt inlägg. -Phil |
|
|
Tycker den röda toningen har svårare att släppa igenom blinkersfärgen än den svarta har med samma lager,av egen erfarenhet... Fick tom med igenom bilen med den svarta färgen!! Så svart kanske är nåt? |
|
|
Nää inte svart. Tycker det ser enhetligt ut med helrött. Fick till samma nyans på blinkersarna som resten av det röda. Vet inte riktigt varför jag gillar det, tror det har att göra med min första e34 för 5 år sedan. Kanske bara dumt att kladda, tycker det ser lite malplacerat ut med en vit blinkers där uppe så det blev att tona de gula istället. Har faktiskt samma erfarenhet vi tonade en gammal mazda svart förra veckan, med mekonomens små burkar och det lös/blinkade fint. Kanske skall testa samma märke som den svarta? Provade att byta till orange blinkerslampor också, om ngt så blinkade de ännu rödare :-) Tycker ifs. inte att det är fult eller ngt lite skojigt att det blinkar fel. Det är ju bara det att ngn kan missuppfatta det och givetvis att det är olagligt. Får väl se hur det blir, hoppas lite på att någon kan tipsa om en bra toningssprej som funkar. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.