|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis köpt en 330 touring - 01. Söker en billig försäkring. Har hört om någon via bmw-klubben.... Någon som har ett tips? Tack på förhand Mvh Fredrik | |
|
Som vanligt är det enda man kan göra att sätta sig vid telefonen och ringa samtliga bolag man kan hitta i gula sidorna eller på eniro. Vilket som är billigast beror ju på dina personliga parametrar (ålder, ort, bil, etc etc). Be dom kolla om det gör någon skillnad om du flyttar fler försäkringar till dom eller om det finns någon rabatt för att du är mer i viss fackförening, OK, etc. BMW-klubben har vad jag vet inget att göra med försäkringar till vanliga bilar men du kanske menar Originalförsäkringar Länk som är ett samarbete mellan If och BMW Sverige. Har ofta bra priser men inte alltid. Som sagt kolla alla bolag.... ___ //Ulf |
|
|
Jag brukar alltid ringa runt när jag byter bil.LF brukar vara villigast,om inte Aktsam tar emot den.(Tar nog inte 330,men 320i 170 hk. går bra..) |
|
|
Det är bara att sätta sig och ringa runt, eller prova Länk. Kan ju vara värt ett försök? Annars så kan jag berätta att BMW Original Försäkring (vilket tydligen ägs av IF?) gav mig en offert på helförsäkring för 30.000:-/år, medans IF gav mig samma försäkring för 14.000:-/år. Förövrigt var IF billigast för mig på 323:an / Tomas |
|
| Trygghansa - billigare än BMW originalförsäkring, som annars håller måttet bra i konkurrensen! | |
|
Försäkringsbolag är kluriga, man får ju nästan byta varje år för att inte bli "blåst" för några år sen var salus ansvar väldigt billiga sen hade jag tennant ett par år. Nu har jag 3 bilar 2 st 330 o en 528 och har alla 3 på if som var billigast för mig nu. Har en sv såld 330 touring -02 som jag betalar ca 7500 helår helförs, sen har jag en import 330 cab -01 och den kostar ca 9000 helår helförs. (Dom lägger alltid på lite på importbilar berättade dom för mig...) Kanske ska säga att jag bor i Täby (1,5 mil norr om sthlm) är strax över 30 och har kört skadefritt i ca 10 år... /tib |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.