|
|
|
|---|---|
|
Ibland går det fort. Har skaffat ett nytt fordon men hinner inte åka till Tyskland och hämta. Har kollat med eurotransport, dom kan hämta. Men, hur göra med den ägaröverlåtelse som skall ske på "zulassungstelle". Tips mottages tacksamt. /Anders | |
|
Går väl att faxa allt till SE. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
själva kontraktet är bara att faxa upp och ner för överskrift. ägarbytet är väl ganska enkelt eftersom du inte ska registrera den i Ty. är bilen avställd (= inga skyltar) så är det bara att Eurotransport får med sig briefet hem. tror dock inte de betalar bilarna därnere, utan du får skicka pengarna innan, vilket kan vara farligt. jag rekommenderar personligen bara den typen av osedda köp från auktoriserade bilfirmor. mvh Johan |
|
Hej, Tack för bra svar. Bilen råkade jag handla lite alltför spontant via ebay.de, ibland går det som sagt för fort.... Min jobb situation gör att jag inte kan åka till Tyskland. Kommer därför att använda ebays betalnings service som frisläpper betalning vid leverans och ska sedan se till att chauffören från Eurotransport tar hand om "accept" av bilen. Funderar just nu på hur jag säkerställer att jag får fahrzeugbrief i min besittning. Mvh Anders |
|
|
Har ebay en betalningservice som frisläpper betalning? Använder du Escrow eller något annat? |
|
| Antar att det är någon Paypal-service? | |
| Köpa bil genom ebay låter helt sjukt vågat... Vad är det för bil o vad gav du frö den ? Du måste rapportera resulatatet av det här sen. | |
| Köpa bil genom ebay låter helt sjukt vågat... Vad är det för bil o vad gav du frö den ? Du måste rapportera resulatatet av det här sen. | |
|
Vad är det som skulle vara vågat med att köpa från ebay? Du har en helt annan säkerhet där än någon annan auktionssite. Du vet feedback på säljaren, du kan arbeta med erkända betalningssätt och du visar själv vem du är. Problemet uppkommer när du köper från en säljare som visar upp snygga dokument som ser ut att komma från ebay, men i själva verket är hoaxar. Man känner igen de på att de oftast vill att man använder western union eller andra betalningssätt som inte är godkända av ebay. Jag tycker det är mycket mer vågat att köpa från blocket. |
|
|
Har faktiskt aldrig heller blivit lurad av någon på eBay men har bara handlat i 1 år där. Mvh |
|
|
Hej, Jag köpte en bil via Ebay.de i somras. Bara positivt. De defekter som fanns på bilen hade säljaren beskrivit. Visst, nu hade säljaren inte någon högre teknisk kompetens men hade allafall beskrivit de visuella defekter som fanns. En någorlunda anständig service dokumentation samt att jag känner till modellen ordentligt gjorde att jag vågade. Om nu bilen hade varit en hink så hade jag inte genomfört köpet. Med intagningskostnader (10 tkr) betalade jag ungefär 75% av det svenska priset och fick faktiskt en bättre bil. Betygssystemet på ebay gör att ingen vill ha dåligt betyg, en ordentlig beskrivning lönar sig. Min tolkning av köpet via ebay är: Om objektet väsentligt skulle avvika från beskrivningen så är det inte det jag köpte. Känner mig därför inte bunden till avtalet. Nu har aldrig den situationen uppstått. Jag har bara positiva erfarenheter, det gäller dock att köpa från "rätt" säljare. Upplever att det är mer skakigt att handla via blocket.se. I slutändan handlar det om att värdera den osäkerhet som ett köp via ebay.de eventuellt kan medföra. En bilhandlare kan kanske ge en trygghet, kanske, det vet man inte, men, den där känslan av trygghet man kan få via en bilhandlare har oxå ett pris. Det får man värdera. Jag köpte en 328a E36 touring via www.kvd.se, ruggigt billigt, men då hade jag tur, deras databas kraschade mitt i budgivningen och jag hade då det högsta budet. Bilen gick som en hink, riktigt dåligt, bytte då slangen mellan luftmassemängdmätare och insug, efter det gick den som en raket. Oj, urspårning. Men, jag skall använda ebays betalningssäkrings lösning, escrow och eurotransport för att få upp bilen. Livet skall vara lite spännande :-) Mvh Anders |
|
| Köpte en bil på ebay i våras och bilen stämde väl överens med beskrivningen ,men jag tog flyget ner dan efter och körde hem bilen ebay är ett ganska bra ställe att köpa bil och delar på¨. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.