AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
711

Byte av motorfäste på 540 e-34.

Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Upptäckte häromdan att höger motorfäste på min brors 540-93 var helt av,= motorn sitter riktigt löst! Var under o kikade lite o tyckte det såg riktigt eländigt trångt ut! Så nu undrar jag om nån har gjort denna operation och kan ge lite tips om hur man smidigast går tillväga? Ska byta båda när vi ändå är igång.
Tacksam för tips!
Mvh
motorfästet vänster fram är smidigt att ta underifrån, lossa båda muttrarna och hissa motorn uppåt så kommer du åt, motorfästet höger fram har jag inte tittat på och vet inte hur man går till väga med....
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Skrev nog fel. Det blir ju vänster motorfäste om man sitter i bilen. Alltså höger framifrån sett.
Mvh
ja det var det jag menade med :) för mig var det bara att lyfta motorn uppåt så kom jag åt det, finns ju lite plats innan avgassystemet tar emot.
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Var under bilen o kikade, men det ser omöjligt ut att få bort dom övre bultarna! Hur löste du det? Ser ut som man skulle kunna ta det uppifrån men då får man nog plocka bort generatorn!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Veåtta: Går det att ta den uppifrån om du använder spärrskaft och några förlängare och längst ned en led innan hylsan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.