AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.661

Om Du vann 122 miljoner kronor...

Sida 6 av 6
k1mzo: läs vad Heinz Keller skrev Länk :)
FredricF
En Zen-Mästare förbannar en ovän:
"Må du få allt du drömt om!"

/Fredric
Men ändå är det ju drömmar, inte många som vaknar imorgon har 122 miljoner problem på banken så vad jag önskar mig och vad jag verkligen får håller ju balansen på en mentalt hygglig nivå.

Köpa ditten och skänka till datten är en verklighet bortom... Forskare hit å dit, det jag vill ha är pengar å bränna för är det marknadsekonomi så är det etthundraprocent hardcore shopping på schemat.

Har förvisso läst en del om världens religioner och kan nog försiktigt påstå att mammon går segrande ur striden... Många lovar dyrt och heligt att bara det finns pengar blir jag storsint...etc etc etc. Funkar ju "sådär" med allmosor och tror inte att sverige skulle klara sin standard på det systemet.

Ledsen om det spårade ur men drömmer man så drömmer man.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
FredricF
Simon Spies sade:
"You can't buy love - but you can buy something that resembles it."

/Fredric
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ägnat 37% av summan åt att sysselsätta adekvata personer att påvisa och upplysa om de fakta inom vetenskapen som är baserade på kärlek, låtit trycka upp en "Ingen reklam tack!" skylt och distribuera denna till alla Sveriges hushåll samt startat tillverkning av en ny svensk rätthjulsdriven folkbil. Sedan vore man förtjänt av ett eget semlebageri och en bra hemsida, typ kvalitetsrumpa.se
Mvh
Asken
k1mzo: jag skulle inte heller tacka nej till 122 miljoner eller mer.
Och samtidigt bli fantastiskt glad och lycklig den första tiden.

Men det vete fasen om man blev lyckligare på lite längre sikt när allt man drömt om att äga har blivit verklighet och vardag. Men som sagt den första tiden hade man svävat på moln och bara gått omkring med ett fånigt flin hela tiden:)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
[OT] "nyttigt"? Om man flummar till det lite så ska vi ju alla ändå dö en dag, och kosmiskt sett är det fullständigt egalt om en rik person lyckas förlänga livet för några fattiga ytterligare ett tag - så varför inte bara ägna sig åt sinnenas njutning, enl Platon är det det enda man kan uppnå här på jorden ändå :)

Och var går pengagränsen för när man ska börja ha dåligt samvete??
FredricF
Sani: Eller som George Best sa när han tillfrågades om vad han gort med alla miljoner han tjänat:

Jag la en massa pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten slösade jag bort.
(I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered.)

Skön grabb....

/Fredric
Antagligen inte... Om jag betalar 25% omsättningsskatt på allting jag konsumerar ser jag ingen anledning till att ha dåligt samvete, fast å andra sidan så kanske jag borde ha dåligt samvete varje gång jag inte äter upp maten...

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
Jag skulle nog börjat med att byta det som behöver bytas på min 520, utan att behöva känna mig ruinerad. Sen vete fasen om man inte skulle köpa en gammal e34:a och e30:a och renovera till nyskick.

/Martin - kort och gott
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.