|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Bra skrivet at Bjoerk. Själv hade jag struntat i folk. Kan inte mina vänner stå ut med att jag högvarvigt och på låga växlar drar med en vit Countach ner till videobutiken kan de söka sig på annat håll ;) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jag hade köpt Zlatan till Visby Gute... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
svavelvinter |
Sörpan det hade du inte haft råd med :P |
|
Jag hade detta ämne uppe under fikarasten på jobbet idag.. Jag är väldigt mycket yngre än samtliga på verkstaden och jag var den enda som skulle ta en dag ledigt om jag vann.. De andra hade sagt upp sig på en gång.. Men som sagt en dag ledigt för att åka till Porsche och lägga beställningen. Sen skulle jag iaf försöka fortsätta jobba. Vet inte hur det hade fungerat rent praktiskt men det är så jag tänker nu. I övrigt hade jag löst lån åt mina föräldrar, själv har jag inga. Sen kunde pengarna få gro imellan impulsköpen. /Anton |
|
|
Varför inte en sprillans ny 2002 tii Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Killen som vann dem här miljonerna verkar ju inte vara HELT knäpp i alla fall! Han ska skaffa sig en BMW, nått rätt i alla fall!Länk |
|
V12 LeMans |
Anton Lillsund : hehe , men man kan ta tjänstledigt ett år , för att "känna sig för " . Bilval för min del : någon ny BMW hade blivit , vilken är frågan 130i , 330i , 530i , kommande 550i eller 750i (med sportpaketet naturligtvis och i alpinvit) + en Alpina ( B5 eller kanske roadster S) , och som stor entusiast av italienska supersportbilar , nån gammal racing-Ferrari ( kanske någon av dessa Länk ) , och , hehe , en beställning på kommande Lamborghini Murciélago GT och nån äldre Lambo mm mm , ;-) |
|
997 4S Wiesmann GT E61 530xd Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
E38B12: Håller helt med dig. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag hade nog investerat i några olika hus/lägenheter i ex Californien & Florida.. Som Vinterbil hade det blivit en X5 4,8 i "Pimpstyle" med lcd skärmar och "Jordbävarbas" Partybil (Buss) hade blivit en stor modern buss av nyare slag oxå inredd med bar och ev Jacussi ;-) + dj-bås.. Hade även hyrt in några 80´+ tals ikoner som ex Alphaville,Ratata LR varför inte Front 242 för att uppträda i bussen !!! Sommarbilar hade blivit en röd Ferrari 355 F1 Spider och en vit Gallardo.. MC Honda VFR 750R (RC30) och en Honda NR 750.. Sedan hade jag nog chartrat ett stort plan och bjudit med alla jag känner till ex vis Orlando.. Hmm Undrar om det blir några pengar kvar sedan.. |
|
|
Jag hade lagt en order på M5 kombi om den nu kommer. FIxat en drömlägenhet med tillhörande garageplatser.. sen resa resa resa.... |
|
|
Jag hade köpt en stycken M6 och en M3 E46 sprillans nya förståss. Sen hade jag öronmärkt pengar till en stjärnspelare åt Brynäs. Köpt en loge i nya arenan. En flådig villa och levt lyxliv så länge pengarna räckt... Keep Your Distance! |
|
|
Skulle även ha köpt en 02:a, en 323 E21, 323 E30, M3 E30 2002 turbo och renoverat upp dom till nysskick. Keep Your Distance! |
|
Njuren |
Reklamen har fått oss jaga bilar och märkeskläder och ta jobb vi hatar så vi kan köpa skit vi inte behöver. BMW - i nöd och lust? |
|
Tror inte jag skulle flyttat, då jag har mycket vänner där jag bor nu. Däremot skulle jag köpt ett fint hus (inget överdrivet) vid Rivieran. 40 % av pengarna skulle jag investera i fastigheter, nya som gamla. Bilar: E60 M5 :-) Vinter: BMW X5 BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Jag jobbade ihop med en väldigt bilintresserad snubbe i slutet av 70-talet. Någon gång i slutet av 90 talet vann han 5 eller om det var 7 miljoner på bingolotto.Han köpte en beg. RR och en Bentley Cab och lite annat smått och gott. I våras tog kronofogden ifrån honom hans sista bil, Bentleyn. Så nu är han tillbaka till ruta ett.Det enda han investerade i var golvvärme i sin morsas hus. | |
|
Det är lätt att köpa på sig dyra bilar, men de ska drivas också... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Någon som lyssnade på P3 i eftermiddags? Programmet 'Christer' talade om just detta... Några forskare var med i programmet och alla hade, efter flera år av studier, kommit fram till att det inte fanns något större samband med att vinna en jävla massa pengar och att bli lycklig! Deras slutsats var att pengar inte gjorde en lyckligare! Är nog benägen att hålla med, jag är ganska övertygad om att det enda som ger en sann lycka är äkta kärlek och ens eventuella barn. Att man sedan kan ha förbannat kul för alla pengar.. ja det hör väl inte till saken.. ;) |
|
| Heinz_Keller: Pengar är en trevlig krydda om allt annat är bra. Om sjukdom eller annat drabbar familjen så spelar inte längre alla prylar och pengar någon roll. (Såvida det inte går att köpa bättre vård för dem). | |
|
Stora förmögenheter kan vara ödesdigra. Bill Gates har enligt uppgift inte testamenterat en dollar till sina barn. Han anser att om de har sin ekonomiska framtid säkrad "blir det inget vettigt av dem". Han vill hellre se entreprenörsskap och utveckling hos sina barn. Jag förstår honom. Risken är att man själv slutar sträva om man vinner såna summor och bara hänger sig åt frosseri... Själv hade jag frossat i klassiska sport- och racingbilar. 535daT till vardags, 760Li för resor men i övrigt bilar som Ferrari 250gto, AstonMartinDB3, Alfa Romeo Stradale, Porsche 959, 962, 911RSR, 911Turbo, 356 Coupé&Cab, VolvoP1800, AC Cobra289, BMW M1, 3,5CSL Grupp5, 2002turbo, Lambo Miura, Audi sportquattro, Lancia Stratos, MclarenF1 bla, bla, bla Några motorcyklar med förstås.. =) bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.