|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet vilka turbinhus som existerar på detta aggregat?Tror mig se 14 ingjutet i turbininloppet.Får hoppas att detta kan fungera bra på min m30 3.5:a, men man har ju dock hört talas om att folk har fått fullt laddtryck först vid ca 5000rpm...då är ju meningen med en turboladdad 3.5:a rätt meningslös /-: | |
| har ett sånt agg på min motor och jag har fullt ladd strax före 4000 varv, och då har jag 2,5 l m20 ! | |
| Och hur mycket är fullt ladd? | |
| fullt ladd för tillfället är ca 2,3 bar ! | |
| Jag har ett identiskt agg på min m10 motor 4cyl på 2,1l ladtryck från ca 4krpm 1,6bar vid 6krpm. jag tänkte ha det aggregatet på min 3,5l jag hoppas på ladd strax under 3000 fullt före 3800rpm ca 1kg. | |
| Men vad har ni för avgashus?14? Om man kollar på twin entry inloppena så är dom ju säkert minst en tredjedel större i arean än vad grenröret är...funkar väl säkert bra ändå förvisso(om det nu fungerar bra på 2.1 och 2.5 liter), men det kan ju vara bra att höra sig för... | |
| Hadde också ett kkk29 med avgas hus nr 14,,, fullt laddtryck(1,6bar) strax efter 3500rpm På min gamla motor (M20b25) | |
| Nr 14 det verkar vara det minsta i k29 serien | |
|
Ok!Tack för att ni ville dela med er!=ett bekymmer mindre! -mvh micke- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.