|
|
|
|---|---|
|
Min 525iAT från 93, som bara gått 8300 mil och är i så nära nyskick det bara går, har ett litet skönhetsfel som antagligen bara jag känner. Väldigt små vibrationer fortplantar sig genom sätet och upp genom kroppen, allra helst när bilen är kall. Som sagt, de är mycket små men känns även då jag lägger bilen i neutralläge och rullar. Med tanke på det låga miltalet, som är garanterat, och det faktum att bilen i övrigt är som ny (inget glapp, klonk eller något annat) så börjar jag nu misstänka att de gamla däcken (Dunlop SP SPORT 2000, ca 5-6mm), tilverkade vecka 23 1997 är den svaga länken! Vad tror den samlade expertpanelen? Mycket tacksam för förslag och synpunkter. Kan tilläggas att bilen varit inne på Insp 2 hos Jarls Bilservice i Augusti där det även konstaterades att bilen var i utmärkt skick. /Mvh Johan L | |
|
kör in till en däckfirma o balansera däcken. Borde inte kosta allt för många hundralappar. BMW 525i 24v -90 |
|
|
Hade också vibbar på min 523 i somras och då var det iaf däcken som var boven. Faktiskt samma typ som du har... Är iofs inte någon expert, finns säkerligen andra som vet och kan mer.. T |
|
| Samtliga hjul är nybalanserade, glömde skriva det. | |
|
Har haft just Dunlop sport 2000 på flera bilar,även sålt beg till kompisar. Resultat ett bra lättrullat vardagsdäck som är prisvärt MEN ca 1 av 8 däck ligger i mitt tycke utanför tolerans vad gäller rundhet.Orundhet är ett helsike iom att det går inte att balansera bort det. På min 520 så fick jag snurra 2 däck på fälgen flera gånger innan resultatet blev ok.Tycker att firman som balanserade dina borde kollat rundhet.Fast idag så ska allt gå så j,,,,a fort. Mvh/Micke Länk Ny bmw 02 sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.