|
|
|
|---|---|
| ha just haft bort mitt tråg på gammla 2,5:an, hade bort oljepumpen, svetsa tråget, sedan plockade jag tillbaka allt som det var innan ja körde upp bilen på lyften... och nu får jag inget oljetryck va f##########n kan det vara för fel???? | |
|
har du fått tillbaka axeln till pumpen rätt? Ta bort täcklocket för drivningen och lyft ur drevet så ska du kunna snurra axeln med en hylsa och förlängare, tror det är 6mm sexkant. /Per |
|
|
jag tog bort locket o körde pumpen för hand men fortfarande inget oljetryck nord europas fulaste dragkrok |
|
| dum fråga, men hällde du i olja igen ? | |
|
självklart gjorde jag det.... men ja fattar bara inte hur det kan bli på de där viset, ja har inte varit med om något liknande... o jag hittar inga fel???? nord europas fulaste dragkrok |
|
|
testat med annan givare/mätare? har du annan referens än oljetryckvarningen i kupén? Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
när du kör den för hand, känner du att den går trögare efter nån sekund eller är det samma motstånd hela tiden? Du har inte rört överströmningsventilen? /Per |
|
|
Har varit med om samma sak på andra motorer. Då du haft lös pumpen har då fått en luftficka som gör att pumpen inte klarar av att suga/pumpa olja! Tag lös oljafiltret och fyll olja i blocket så att det rinner ner till pumpen. Kör sedan på startmotorn. En annan metod kan vara att starta bilen ett par sekunder och varva upp den lite, då brukar dom klara av att pumpa igen. Låter kanske lite brutalt men det funkar. Blanka däck AB |
|
|
ck3Har varit med om samma sak på andra motorer. Då du haft lös pumpen har då fått en luftficka som gör att pumpen inte klarar av att suga/pumpa olja! Tag lös oljafiltret och fyll olja i blocket så att det rinner ner till pumpen. Kör sedan på startmotorn. En annan metod kan vara att starta bilen ett par sekunder och varva upp den lite, då brukar dom klara av att pumpa igen. Låter kanske lite brutalt men det funkar. gjorde precis så idag och fick olje tryck direkt, lite slött bara för jag har tyvärr inga lager kvar längre... nord europas fulaste dragkrok |
|
|
m50 b25: Hur gjorde du för att få oljetryck sa du? Varför har du inga lager kvar? Blanka däck AB |
|
|
nu gjorde jag som så att jag lossade olje filtret, pumpa olja ner till pumpen (köksvägen så att säga) röck ur spolen o vävade runt motorn o fick olje tryck i prinsicip direkt... MEN före hade jag prövat med att lägga i gång och vänta på tryck, inte länge,men för länge tydligen eftersom det knackarlager... s##t f#a och j###ar nord europas fulaste dragkrok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.