|
|
|
|---|---|
|
Det blir lite vibratoner i ratten när hastigheten går upp till 110. Kör man fortare än så så försvinner detta. Vad kan det vara. bil:520-90 | |
| Finns hur många trådar som heslt om liknande problem, bara att söka. Problemet är med allra största sannolikhet obalans i hjulen. Lämna in på däckfirma och få dem balanserade. | |
|
Håller med föregående talare.. kan också vara slitna däck. T |
|
| Finns hur många trådar som heslt om liknande problem, bara att söka. Problemet är med allra största sannolikhet obalans i hjulen. Lämna in på däckfirma och få dem balanserade. | |
|
Min uppfattning efter alla trådar om vibrationer är att bmw har en känslig och lite vek framvagn. Bmw är rätt okey!! |
|
|
Några frågor så kan du få ett bra svar: 1. Är vibrationerna enbart kocentrerade till en specifik hastihet eller hastighets intervall? 2. Försvinner vibrationerna när du frikopplar/lägger ur växeln? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Jag har liknande vibrationer, men vid ca 90km/h, det är inte obalans i hjul i mitt fall, har misstänkt casterstagsbussningarna då se ska kunna orsaka detta. Men jag tror att problemet sitter i mellanlagret. //Simon |
|
| Tja... har samma problem själv.. De e säkert såpass enkelt att de e till å spänna åt styrsnäckan den e nämligen justerbar på dessa bilar ska vara ganska enkelt ska göra ett försök själv i morgon.. Kan åtrkomma med resultat. | |
|
Kan garantera att mina vibrationer inte är från snäckan, hela bilen skakar, och det känns som om det kommer rakt underifrån vart man sitter. //Simon |
|
|
Ok de e väl kanske inte samma fel på alla bilar men har spänt min styrsnäcka i dag . O ja hade vibrationer från 90-100 km/h vilket försvann helt efter 10 min skruvande. Alltså både vibrationer o lite ratt glapp borta.. \\\\ Putte //// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.