AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.379

Vibrationer i ratten vid 110km/h

Ol
143
Ola Gustafsson
BMW 330i E93.
Det blir lite vibratoner i ratten när hastigheten går upp till 110.

Kör man fortare än så så försvinner detta.

Vad kan det vara.

bil:520-90
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Finns hur många trådar som heslt om liknande problem, bara att söka. Problemet är med allra största sannolikhet obalans i hjulen. Lämna in på däckfirma och få dem balanserade.
Håller med föregående talare.. kan också vara slitna däck.

T
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Finns hur många trådar som heslt om liknande problem, bara att söka. Problemet är med allra största sannolikhet obalans i hjulen. Lämna in på däckfirma och få dem balanserade.
Min uppfattning efter alla trådar om vibrationer är att bmw har en känslig och lite vek framvagn.

Bmw är rätt okey!!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Några frågor så kan du få ett bra svar:

1. Är vibrationerna enbart kocentrerade till en specifik hastihet eller hastighets intervall?

2. Försvinner vibrationerna när du frikopplar/lägger ur växeln?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har liknande vibrationer, men vid ca 90km/h, det är inte obalans i hjul i mitt fall, har misstänkt casterstagsbussningarna då se ska kunna orsaka detta. Men jag tror att problemet sitter i mellanlagret.

//Simon
Pu
2
Putto672
520i -91
Tja... har samma problem själv.. De e säkert såpass enkelt att de e till å spänna åt styrsnäckan den e nämligen justerbar på dessa bilar ska vara ganska enkelt ska göra ett försök själv i morgon.. Kan åtrkomma med resultat.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan garantera att mina vibrationer inte är från snäckan, hela bilen skakar, och det känns som om det kommer rakt underifrån vart man sitter.

//Simon
Pu
2
Putto672
520i -91
Ok de e väl kanske inte samma fel på alla bilar men har spänt min styrsnäcka i dag . O ja hade vibrationer från 90-100 km/h vilket försvann helt efter 10 min skruvande. Alltså både vibrationer o lite ratt glapp borta..

\\\\ Putte ////
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.