AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
458

Simons system på E30

Ma
1
Malte
320 88
Jag har precis satt på ett simonssystem på min 320 88 jag tycker inte att det gjorde så
mycket mer än att när du närmar dig 5000rpm så tjuter det lite bara har nån ett bra tips på hur jag förbättrar soundet.
Själv funderar jag på ett simons till
min 320i -87.

Vad fick du ge för det?

Alexander Fäldt
///320i -87
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej på er!

Jag avråder er att montera på Simons på bilen, visst det låter ganska skönt om det........ dock inte så länge.
Jag hade själv en Simons burk på min bil (325-88)förut.
Det lät fint men i höstas när jag ställde av bilen lät den ganska jobbigt. Det verkar som om "ullen" inne i burken brinner upp efter en tid, resulatet är ett ljud som blir eko liknande och träligt. Jag gissar på att mitt Simosn hade gått ca. 3000 mil.

/Bonje
Hejsan!

Min erfarenhet av Simons är att köp ABSOLUT INTE. Det finns andra avgassystem som är betydligt bättre. Det är bättre att köpa ett original system från Motor Nord eller någon annan styling firma. Mitt Simons rostade snabbt sönder och det gick inte att sitta i bilen efter några 1000 mil, då ljudet blev allt för besvärligt.
Vad ska man satsa på för system då?
Och vad kostar ett reko system?

Alexander Fäldt
///320i -87
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
Jag funderar på att skaffa ett par
sjyssta burkar i rostfritt
+ ett gäng rörbitar (även dom rostfria).

Sen får man väl ragga tag på nån polare
som kan svetsa rostfritt...

Tomas Lind
BMWCS #3640
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Har köpt ljuddämparen i rostfritt och det är Simons.
Vi får väl se hur länge det håller, kostade 2860:-
inkl frakt, men rören till katen var ej rostfria
JONTE
HAR SIMONS SYSTEM PÅ MIN 318 95,LÅTER MESIGT NÄR DEN ÄR KALL MEN NÄR DEN ÄR VARM LÅTER DET SKÖNT

CABBEN
Thomas S
Tjena!
Satte på Simons avgas från kat till slut burk i våras på 325án!
Har väl kört ca 500 mil sedan dess och tycker det låter lite ihåligt nu när den är kall!Men varm så låter det bra fortfarande!

Trevlig midsommar på er alla!!
tja!!1 jag har det på min lilla audi och det låter inge alls typ bara lite mulrigare.. jag blev besivken som fan när jag satte ditt det.fan fick ju byga om halva bilen för att få ditt det ockås..*blää för simons*..men det är ett bilit altenativ för den som inte har råd med mer..för jag gav 2400 för mitt.pg.a orginal till en audi kostar 4500*öö*fan vad detär dyrt med orginal..men jag kan säga så här att den går betre på låga varv...men men det är du som ska ha det..//danne
Andreas
Supersprint verkar bra, men dom kostar ju ett par lakan extra... tror ändå jag köper ett sånt.

BMW ROCKS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.