AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
638

Stänkskydd skydd i oljetråget E28

zT
39
zTeve
528i -85
Håller på att byta oljetårget på min 528 E28 och tog ut det här om dagen, och det gick väl bra med lite lirk efter att jag hissat motorn en aning...men nu är problemet att det oljetråg som jag ska byta till har ett "stänkskydd" så oljan inte stänker upp på veven...men det har inte tråget jag tog ut...

Och efter som det var så tajt att få ut det så kommer det inte att gå att få in lika lätt...prövade hissa motorn lite mer men då är det någos som tar emot...troligen växellådan..

Så nu den igentliga frågan! är det standard med sådana stänkskydd? har läst ett par trådar (tex Länk ) där det sägs att det bara är att hissa motor så får man ut och in det utan problem...men det är helt omöjlig som jag ser det pga "stänkskyddet".

Nu är det ju bara att lossa oljepumpen/pickupen så kan man väl krångla dit den men skulle va kul att veta om det standard eller ej (och om tråget kommer att passa överhuvuda taget) med tanke på att så många skrivit att det ska gå utan att lossa pumpen!!
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Stänkskyddet, eller skvalpplåt som det kallar, är standard på 535/M535 E28. Antagligen är det ett sådant tråg du fått tag på. Lite ovanligare, kanske ngt att spara på..?

M V H Johan

Länk
zT
39
zTeve
528i -85
aha så pass...tackar så mycket då...bara ut i garaget och dit me de då!...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.