|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite sugen på en Bmw M3 tillverkad 2002/02 med 6300 mil på mätaren, dock av USA-modell! Silverfärgad. Välutrustad med SMG, skinn, elstolar (inkl värme), taklucka, 19" evo, xenon, PDC, navigation och widescreen TV, Harman-Kardon, mm Vad bör en sån vara värd? Kan den bli svår att sälja i Sverige? Någon som vet vad som skiljer, vet att motorn har något lägre effekt än de europeiska modellerna, vad skiljer egentligen? Skulle ni rekomendera att ta hem en sådan, om priset är rätt? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag är tveksam om det verkligen lönar sig. en europeisk bil med den utrustningen ligger väl på 320-350' i dagens läge, och med frakt/moms/tull så måste den vara väldigt billig i USA. sedan vet jag av egen erfarenhet (tog hem en X5 för två år sedan) att det fordras en hel del mekande för att få den igenom besiktningen. Personligen så skulle jag vilja ha en rejäl slant över om jag skulle fundera på något liknande. Jag skulle inte vilja betala mycket över 250' innan den stod besiktigad på gården här hemma i Sverige, men det är jag det. Det finns så många fallgropar på vägen att riskpengen måste vara därefter. Men jag kanske är onödigt negativ.... Mvh Johan |
| Om jag nämner att bilen finns i England, och kostar ca 160 tusen SEK kanske läget blir ett annat. Misstänkt blligt, men jag vill inte utesluta något än... | |
|
Läget blir ett helt annat! Sök lite på tex "billig" , "lurad" och "blåsning" Racerbilen: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
ett tips: uteslut! att lägga ner en minut på bedragarna är lika med en bortkastad minut. mvh Johan |
|
Du tycker inte att 160Ksek för en M3 -02, låter så billigt att man direkt kan dra slutsatsen av att det är en bluff? /J |
|
|
Har säljaren sagt att bilen är en USA-modell eller är det bara fotot som visar en sådan bild. Dom allra flesta bedragarannonser jag sett på M3:or har haft bilder på USA-modeller trots att bilarna stått i något europeiskt land enligt säljaren. Jag gissar även att din sk säljare själv inte är i England utan behövt flytta till något annat land och att bilen är inlämnad till en transportfirma för leverans till dig? Som Björn skriver ovan så sök lite forumet så får du snabbt en uppfattning om lite av de olika varianter dom brukar köra och jämför med din egen historia. ___ //Ulf |
|
|
Jo visst är det åt h*****e för billigt. Jag har haft kontakt med flera skojare, så jag vet allt vad man ska passa sig för. Skulle aldrig falla mig in att betala i förskott, inte ens en mindre handpenning... I det här fallet verkar det vara lite annorlunda, och jag tänker i alla fall undersöka saken. Men för att göra er lite lugnare så är jag väl medveten om alla skojare, och fallgropar och lär inte trilla i fällan! |
|
|
Här får du en 03 med SMG för 259.000:- Länk M3/// Mullret |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En kategori bluffmakare i USA har börjat härga på liknande sätt på Akutionssajten Tradera, dom vill att du avslutar auktionen och dom ska betala 7 dubbelt för varan fick bud på min laptop som motsvarade nypris 2001 :)om du lämnar namn o adress och telefonnummer osv när en spärrades kom det 2 nya mail från andra användare i USA. Internet är bra till mycket, men det ytnyttjas tyvärr av den grå världen också. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso, Visst finns det bluffmakare. Men jag tror inte att någon vettig person slantar 259000 innan man sett bilen, provkört den och sett alla papper. De som pyntar i förväg lär ju bara göra det EN gång, en tröst i alla fall. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.