|
|
|
|---|---|
| Vad tycker forumet att ett OK pris på denna Länk skulle vara ? | |
|
Min är i princip likadan, dock 18 tum sommar, 17 tum vinter. och import. Har annons på 143 000 men den har inte blivit såld än, så jag anser väl att den ligger för högt i pris. Vet inte vad man ska gå ner till men 135 kanske. |
|
| Inga andra bud?, tänkte kolla på bilen imorgon. | |
|
Jag tycker det är bra pris på den bilen, skulle man köpa bil efter hur fälgarna såg ut så skulle man aldrig kunna köpa en bil! Viktigast är skicket på chassin, inremiljön och i vissa fall färgen! Fälgar kommer sist tycker jag! KÖP! ------ Länk |
|
|
Försök att pruta lite. de tillkommer ju som sagt 12-15 kkr för fälgar som man vågar visa sig i :) 5 ägare är en del på 5 år. Beroende på hur många av dom som är bilhandlare såklart. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Wendtan, tänkte samma sak(fälgarna, antal ägare), så att pruta är en självklarhet. Själv så tycker jag att en sådan bil ska landa på 130-135, tänkte bara kolla vad "experterna" tycker. | |
| Jag skulle säga att priset är "sky high" var och kollade på en liknande bil fast orientblå met. som dessutom hade pdc. För övrigt lika fast BARA 4 100 mil på mätarn! Det var på en liten bilfirma i södra Sth. Ringvägen snett emot Clarion hotell. Den såldes för runt 140'. | |
|
Grodan: Håller inte med dig om att fälgarna inte skulle vara värt något och det sista man ser på. Så du värdesättter inte om en bil har vinterfälgar eller inte? (nu är ju iofs denna utrustad med både sommar och vinter om man läser annonstext vilket är positivt) Det viktigste i din värld är att det fortfarande är nybilsdoft i inremiljön eller vad? Att chassit är viktigt kan ju ses som en självklarhet tycker jag. Färgen är ju en individuell förfrågan men ska man beakta den så borde det ju innebära en prissänkning i detta fallet då jag inte tror att mayagulmetallic är den mest lättsålda i sverige. |
|
|
Ekan// Faktiskt fälgar bryr jag mig minst om. Fälgar är någonting som du kan alltid skaffa. Givetvis om jag får välja mellan två likvärdiga bilar då väljer jag den med finast fälgar, men i det stora hela så är fälgar det som är minst viktigast tycker jag. Som sagt motorens skicka är numero uno och sedan kommer själva karossen, inredning, utrustning... sist är det där med Fälgarna! Min egen 323 hade 19" Alpina fälgar som jag inte fick på köpet då förra ägaren hade precis sköpt nya däck till dem och ville ha dem kvar eftersom han skulle skaffa en annan E46! Jag fick givetvis köpa dem, men han begärde för mycket för däcken och fälgarna! Det jag menar är at jag köpte bilen i alla fall, fick med i stället vinterdäck på 16" Alutec-fälgar! :) Däremot på Motorcyklar är det viktigt och få med fina hjul! :) ------ Länk |
|
|
Grodan: Förstår dig och håller väl med dig lite mer nu, men faktum kvarstår ju att både snygga och (eventuellt) exklusiva fälgar kostar pengar. Även vinteruppsättningen kan kosta (dock inte lika mycket). Håller helt med dig på punkten att motorn är det viktigaste, det förutsätter man väl mer eller mindre på en bil (om inte annat sägs i annonsen). Mitt argument för det för höga priset (vilket du ju tydlgien inte höll med om till 100 % då du anser att dannew77 ska köpa) är ju min egen bil som jämförelse. Då även denna är i gott skick i motor, kaross, inredning osv, dock med fälgarna/färg/import som skillnad anser jag att annonspriset ligger lite i överkant. Dock är jag kanske inte mannen att avgöra hur mycket svensksåld och bilfrima ökar en bils värde då jag inte har egen erfarenhet av detta, varav jag spontant ansåg att den ligger lite i högt. Något paradoxalt kanske med tanke på priset på min egen annons då, men detta visste jag inte då jag satte in min annons. Men lever och lär så att säga. |
|
| "Tyvärr" inget köp av BMW nu, fick ett allt för bra pris på min fars leasade S60 2,4T för att inte slå till.Men jag återkommer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.