AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
805

Byte av spindelled

me
8
meep
325iA Coupé -93
Hej
När jag köpte min bil i dec förra året så sa förra ägaren att båda spindellederna var bytta för inte så länge sen. Sen så när jag bad bromma bil & motor göra en koll på bilen före besiktning så anmärkte dom på en del saker, bland annat att höger spindelled var dålig.
Det verkar ju orimligt att en spindelled avverkas på 1000 mil? Jag kör inte så värst vilt eller så, väntar alltid tills den blir varm om jag får för mig att stå på lite.

Kan hon ha ljugit om spindelledsbytet eller är det verkligen så illa att BMW käkar spindelleder så frekvent?
Jag skulle få kvittona på bytena strax efter köp men har inte fått dem än, har ringt henne några gånger och hon har hela tiden lovat dom, men inga kvitton har dykt upp.
E3
1.828
E36
USA bilar
1000mil är väl i underkant, men visst spindelleder är förbrukningsvara på vissa BMWmodeller, E36 vet jag tillhör de...
Å andra sidan är det ingen panik då det är billiga reservdelar och du byter enkelt själv
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det förekommer att spindelleder inte håller mer än 1000 mil på en E36:a, det händer till och med att spindelleder är glappa redan som nya...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Håller med Jesperado.. sen kan du ju kolla upp din hjulinställning

Bimmer
Visa användare
4
Råhlin
330i touring -01
vad glad att du har en e36:a där kan du pressa ut spindelleden och byta bara den, på e46:an får du byta hela länkarmen.
Jag köpte en hel länkarm för runt tusenlappen med båda lederna färdig att bara skruva dit...på motornord

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.