AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
485

El problem 525i -90

har problem med mina mätare allt funkar oftast när man startar men sen försvinner allt eller delar av instumenteringen .
det verkar som glapp någonstans ,har kollat alla kontakterna baktill i mätarhuset och stiften inuti
har även provat med wd40
vänligen hjälp mig /fredrik
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kolla på den här sidan så kanske du får nå tips.

Länk

Mvh:Roger
Kolla lödn. på kortet i motor rummet..... jag fick löda om kortet hos BMW kostade en hundring ...

PH
e det någon som har en beskrivning över va det e för kablar, som sitter var i bakändan på instrumenteringen?
Fr
44
Fredde
530iaT M-sport -01
Jag hade problem med min 525:a -89 . Allt fungerade när man startade bilen men när man tryckte på bromspedalen så dog tempmätaren o bensinmätaren o ibland förbrukningsmätaren . Då var de serviceintervallkortet . Kostar ca 4000:-

Har inte Samma instrument som det på bilderna , mitt har alla komponenter nedåt i bakstycket ,samt att det är nitat fast med x antal plast nitar ser inte ut att gå demontera ... vad gör man då ???? vänligen hjälp fredrik
På BMW sade de att det är ett ganska vanligt fabrikations fel med för dåliga lödningar på kortet som styr hastighets och ekonomi och även varvräknaren.
Mitt problem var att ibland så slutade de att fungera men kom tillbaka efter ngr sekunder oftast när motorn/motorrummet ej hunnit bli varmt. Åkte till BMW, så sååå sade de och 5 minuter senare var det fixat. 100Sek kostade det. Billigaste BMW besöket hitills:-)
ICQ # 75558604

PH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.