AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.204

ojämn tomgång 540

32
39
325 cab
bmw 325 cab -90
bmw 540 touring -94
hej!
var ute o körde ett par mil med min 540 som går som en klocka helt plötsligt när jag skulle bromsa ner i ett rödljus när jag har bromsen nere med driven i så kände jag att den liksom rykte framåt la i neutralen o den gick som en kratta lät som att den inte gick på alla åtta men gasar man upp den till 1200 varv går den som den ska o den verkar gå som den ska när man kör någon som har tips....

BMW frälst.....
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tändspole som krånglar? Dålig lambdasond? Vajande tomgång beror ofta på dålig lambdasond. Känner igen det där med automat som rycker, hade kass lambdasond på min 325:a med automatlåda. Bytte den, nolla styrboxen och sen gick den som en klocka igen.

Går bilen som en påse skit så kan det bero på dåliga tändspolar.
32
39
325 cab
bmw 325 cab -90
bmw 540 touring -94
Ok tack för tipset men hur nollar man styrboxen...

BMW frälst.....
Amethyst
Kopplar ur batteriet i ca 30min.

BOOM BOOM BASS
Länk
Ulke
Insugsmembranet låter det som i mina öron...

mvh Ulke
32
39
325 cab
bmw 325 cab -90
bmw 540 touring -94
Hmm insugningsmembranet lät intressant vad gör det för nytta hur funkar det lätt att kolla eller.....?
32
39
325 cab
bmw 325 cab -90
bmw 540 touring -94
Ok har nog koll på det här med membranet verkar vara fler som har problem här på forumet o har samma symtom går ojämt ryker lite o låter även som att den tar tjuvluft i bak kant mot torpeden får kolla ikväll..... någon som har koll på vad ett membran kostar finns det pirat eller måste jag köpa orginal...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.