|
|
|
|---|---|
|
hej! var ute o körde ett par mil med min 540 som går som en klocka helt plötsligt när jag skulle bromsa ner i ett rödljus när jag har bromsen nere med driven i så kände jag att den liksom rykte framåt la i neutralen o den gick som en kratta lät som att den inte gick på alla åtta men gasar man upp den till 1200 varv går den som den ska o den verkar gå som den ska när man kör någon som har tips.... BMW frälst..... | |
|
Tändspole som krånglar? Dålig lambdasond? Vajande tomgång beror ofta på dålig lambdasond. Känner igen det där med automat som rycker, hade kass lambdasond på min 325:a med automatlåda. Bytte den, nolla styrboxen och sen gick den som en klocka igen. Går bilen som en påse skit så kan det bero på dåliga tändspolar. |
|
|
Ok tack för tipset men hur nollar man styrboxen... BMW frälst..... |
|
Amethyst |
Kopplar ur batteriet i ca 30min. BOOM BOOM BASS Länk |
Ulke |
Insugsmembranet låter det som i mina öron... mvh Ulke |
| Hmm insugningsmembranet lät intressant vad gör det för nytta hur funkar det lätt att kolla eller.....? | |
| Ok har nog koll på det här med membranet verkar vara fler som har problem här på forumet o har samma symtom går ojämt ryker lite o låter även som att den tar tjuvluft i bak kant mot torpeden får kolla ikväll..... någon som har koll på vad ett membran kostar finns det pirat eller måste jag köpa orginal... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.