|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min far har en 330i som jag var ute och provkörde häromdagen, till min förvåning så funkade det inte på samma sätt att stänga av dessa vid hårdare körning, dvs den totaldör vid försök till uppbromsning. Kan man göra något åt detta eller är det något som inte kommer att kunna undgås vid sådan körning. tacksam för snabbt svar! \Oscar | |
|
Det går att stänga av alla säkerhetssystem på E90, tryck in DSCknappen länge så är allt av, lite kortare endast DSC, fungerade utmärkt på den 330i E90 jag körde för 3 veckor sedan. Mvh Stephan |
|
|
Provade att hålla inne en längre tid tills en ny ikon kom upp, men likväl så dör bilen när det släpper :( Ingen som har nån koll på det här ? |
|
parolof |
kanske Pappa blir glad om du inte lyckas stänga av antisladd/antispinn;-) |
| hehe, det är en leasing bil så pappa bryr sig inte ;) | |
|
Precis som ovanstående skriver, tryck in längre än 3sek för att stänga av allt DSC+DTC (antisladd, antispinn). Ett kort tryck stänger av DTC (antispinn). /S |
|
|
Jag har höll den intryckt i tre sekunder tills det kom en ny ikon upppoppande men det fungerade ändå inte ? Kan det vara något som är låst från fabrik? |
|
| Va ju himla längesedan denna tråden uppdaterades sist, men ja får nog fråga, lyckades du stänga av någon gång? Har inte försökt på min än (´07a) men ja hoppas det går iaf. :) | |
|
Vad jag hört ska det inte gå att stänga helt på nyare. (DSC) Själv har jag en 98:a (ASC) och där fimpas allt med en gång. Sedan gjorde de DSC och på Brorsans 02:a (DSC) får han fritt fram i 1:ans växel, men 2:ans börjar den bryta. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
hmmm... okay... Ja har som sagt en ´07a, men ja ska testa när ja kommer ut i bilen efter jobbet. Rapporterar om det fungerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.