|
|
|
|---|---|
|
Då vi har fått tillökning så börjar e46an bli lite trång av sig och pengarna räcker inte till någon e60 så vi tänkte att en e39a vore en ganska fin bil, dessutom tycker man ju att priserna borde ha gått ner ganska bra nu eftersom e60n har sålt ganska bra... Förstår dock inte hur handlarna håller upp priserna på de nivåer som de ligger på just nu... Jag menar, vem köper en bil som har gått 15k mil och är runt 7 år gammal för 130k? Känns trist att betala så mycket pengar för en såpass gammal bil som faktiskt är 10 år om 3 år... Privathandeln finns ju den med som ett alternativ och där finns ju även lägre priser men mer risker, kan en del om bilar men tycker ändå om att handla säkert hos handlare med garanti och allt som tillkommer... Finns det någon mer sida där handlarna lägger ut sina bilar än bilweb och bytbil? Jag är mest intresserad av en 523 touring (2000)... Känns tråkigt att byta ner sig till -98a el -99 nu när man har en 01a i dagsläget... En annan syn på saken är kanske att man borde vänta med ev inköp? vad tror ni om prisläget om 1 år? då har ännu fler bytt in sina touringbilar mot den nya touringen.... Så då lär väl bilarna gå ner ännu mer i pris om man kanske rent utav kanske kan få en nyare bil med mer utrustning om något år? Sedan, finns det mycket prutmån på e39? Ni som har sålt el försöker sälja... hur gick/går det? svårt? Det känns som att vissa handlare sätter ett pris och sedan vägrar att förhandla oavsett om dom inte får sålt bilen el ej... | |
Njuren |
Jag amser du ska byta in både din E46 och E60 mot en E61:a BMW - i nöd och lust? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En BMW ägare beklagade sig i lokalpressen i veckan, hade köpte en 523T-98 av Carlsson bil för 140tkr för ett år sedan och kört tusen mil och blivit erbjuden 80.tkr i inbyte. enligt gällande inbyteslista och Carlsson sade att priserna rasat rejält senaste året. Köp din bil privat så för du nog mera bil för pengen, en E46 är nog lättare att sälja och priserna håller en högre nivå gentimot E39. ///MVH Hasso Länk |
|
Du vill inte importera? Hittade en 530dA Touring-7/00 för €11860 hos en Tysk BMWhandlare, 12500mil Euro+ garanti, xenon, klimaautomatik, PDC, multiratt, värmesitsar, varför köpa i Sverige när bilarna antingen är risigare eller dyrare, och med sämre garantier i båda fallen?! Mvh Stephan |
|
|
Problemet är bara att e60n tillhör pappa och inte mig:P. Ska jag köpa privat så måste jag sälja e46an privat... tycker att det är så enkelt och bekvämt att byta in den mot en annan bil hos en handlare bara... iofs förlorar man pengar på det sättet men det är bekvämt att slipp ha en massa folk ringandes hem hela tiden... för 9 av 10 ringer bara för att prata strunt känns det som. Importera kan jag mycket väl tänka mig att göra men det känns också krångligt att åka ner till tyskland... Det blev nog lite väl många funderingar i ovanstående meddelande som jag skrev... Den viktigaste frågan som jag skulle vilja att ni hade en åsikt om här var nog hurivida prisbilden på e39 ser ut nu och nåt år framöver... speciellt på touringen då. |
|
|
Med tanke på hur många tusenlappar så det kan skilja mellan privat och inbyte så tycker jag det är värt merbesväret. I slutändan så kanske du kan rulla med en 525iT -01 istället för en 523iT -00 för samma pengar. Import är självklart ett alternativ att överväga. Visst, krångligare än att knalla in hos närmsta lokala handlare men det handlar mest om att det tar några dagars tid i anspråk. ___ //Ulf |
|
Miper335 |
Själv tycker jag att man känner sej ganska liten oavsett om man skall köpa eller sälja. Skall man köpa oroar man sej för att det är fel på de bilar som kanske är lite billigare och kanske ( som regel ) även Import. Skall man sälja får man inte ett skit för bilen som "nyss" var så svår att hitta och dyr. Köpte min bil privat för ungefär samma pengar som det begärs för en del -98:or idag fast att min bil är Svensksåld med en ägare. Men jag tror ändå att jag förlorar på den om jag säljer den idag + att det säkert tar tid. Försöker sälja en Space Wagon som är nyare nu men inte en käft ringer trots en ägare,Svensksåld och halva priset av vad jag gav för två år sedan. Tufft med andra ord. Spanar lite nu på en 530D utav samma årsmodell och miltal på bilfirma...( som 523 ) De tycker att jag skall ge 100.000kr i mellan. Känns lite motbjudande. Bilar blir helt enkelt inget värda då de lämnar bilhandlaren. |
| Ska du ha en E39 skulle jag rekomendera en av årsmodell -01 eller nyare. Faceliften kom detta år samt nya motorer. Att köpa privat kan vara lite lurigt men man kan tjäna mycket pengar på det. Att ta med någon som verkligen kan bmw eller lämna in den för M-test är att rekomendera. | |
|
Miper335: Du vill inte byta till dig en 316 -01 då?:) Blir väl till att sälja privat och sedan köpa av firma antar jag... Handeln med bilar är rutten hursomhelst och jag utgår ALLTID utifrån att man förlorar pengar på en bil, då slipper man bli besviken. |
|
|
Ja, klart man förlorar pengar på en bil i 99 av 100 fall. Men å andra sidan så har du ju brukat bilen också, så helt bortkastade eller förlorade kan jag inte tycka det är. Du verkar vara väldigt rädd att köpa bil privat, kanske du gjort en dålig affär som satt sina spår? I ditt fall tjänar du rätt så mycket om du hittar en fin e39 (>01) är att föredra och istället betala merkostnaden till bilfirman så betalar du för ett M-test och eventuellt de reparationer som behövs. Bara för att man handlar från firma betyder inte att man får en ny bil, om man nu inte köper ny. Sälj bilen privat, ge ut mobilnumret och skriv på annonsen "ring ej efter xx.xx)" och ha tålamod och sälj. Sedan letar du överallt tills du hittar ett fint objekt, m testar, prutar, köper, reparerar och sen har du en bil i fint skick ett tag framöver. Det är nog bästa sättet att köpa och sälja bil i mina ögon. |
|
| Stor köp & sälj sida: www.blocket.se (om du inte visste) | |
Miper335 |
Nä Johan! Om jag skall byta så blir det till en 5:a igen ...fast Diesel. Riktigt som MD säger också men det är surt ändå när man tycker att man har gjort en bra affär privat och det ändå inte räcker! Men som redan sagts så skiljer det ibland mer än 50.000kr och för det får du mycket bensin,reservdelar eller varför inte något kul till bilen som fälgar e.t.c? OM du kan leva med den osäkerhetskänslan som kan infinna sej då man handlar privat. Prova på t.e.x Blocket ...någon kanske vill byta!? |
|
Hela problemet är nog det att folk är rädda för att köpa privat... I synnerhet när vi börjar närma oss 100tusen och mer... Detta leder antagligen till att folk byter in sin bil och tar en annan hos en handlare... Det är min högst personliga åsikt om detta... satte föresten ut en annons Länk säg gärna vad ni tycker om annonsen. |
|
|
En bra annons och vettigt pris så är det inga problem att sälja bil privat, sålde min fars Audi A4-00 för 131tkr tidigare i år, dock köptes hans nuvarande bil hos handlare, Tysk sådan, bättre garantier/pris än i Sverige samt mycket bättre utrustningsnivå på objekten avgjorde för import. Annonsen ser vettig ut, borde fungera, har du lagt ut den på blocket/traderamotor? Mvh Stephan |
|
|
Annonsen såg bra ut. Du bör dock lägga in den på blocket också (om du inte redan gjort det). Är väldigt många fler som letar bilar där. Om jag ska klaga på något är det bilderna. I vissa fall ser bilen röd ut men i vissa fall orange vilket inte alla tycker är så snyggt. //Goldcom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.