AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.333

Löjligt billig M5:a hos handlare?

Sida 3 av 3
Det verkar som att en här i tråden har lite svårt att acceptera sitt värdefall på bilen. Det lär väl inte ha kommit som en blixt från klar himmel hoppas jag.

Flåklypa
zupra1
Intressant utveckling på tråden.
Självklart blir det ett värdefall på en M5:a...inte så svårt att räkna ut med dagens ökade bensinpriser och försäkringsbolagens "hat" mot importbilar har ju knappast avtagit med åren...snarare - tvärtom!Man får ju det intrycket i alla fall.Sedan allt snack om att "när en M5:a går sönder...ja du...lycka till" gör ju inte saken bättre heller.

Nä du Dragan...om inte din ekonomi säger ifrån och du är nöjd med din bil - behåll den.Helt klart.Vet att man lätt kan bli sugen på ett bilbyte med åren,men,mitt resonemang har ändrats lite nu - om bilen håller och allt annat är frid å fröjd - varför sälja?
Dr
9
Dragan Nikolic
BMW M5-99
BMW 540iA-98
Zupra1

värdefallet stör mig som f-n! självklart när andra som drömmer om en M5 men aldrig köper en bara myser när dom ser raset på priset. Det finns lika många anledningar att sälja sin bil som det finns objekt! för min del så är det försäkringen från 15000:- till 40.000:- vilket känns j-v bra. Bilen är avställd och kommer så vara ett tag framöver. Sälja till ett pris som jag inte accepterar eller spara och vårda M5.

Flåklypa
Självklart svider det när man losar 200.000:- på ett år! gör det inte det då är man bra korkad oavsätt om man har stålar eller inte.

/Dragan mår bättre nu :)
Tomas,

"Hade jag orkat engegera mig så kan jag leta upp 100-talet sidor som säger 3000 mil om året"

Vore mycket intressant att se dessa. Själv har jag fått reda på uppgifterna i länken som jag bifogad som är tysk. Har du läst det jag länkat upp? Har fått dem av en god vän som är doktorerat på just bilbranschen. Känner STORT förtroende för honom vad gäller sådan uppgifter då vi båda är riktiga siffermänniskor.

"Men du verkar märkesförblindad så jag orkar inte bry mig. Fortsätt fantisera om välskötta, oskruvade och okrockade importerade M-bilar till vrakpriser. Dom verkar sälja som smör i solsken med tanke på det man läser i tråden. "Mätarfifflet" är nog bara ett påhitt av Per Nuder för att folk ska köpa sin bil i Sverige till överpriser istället."

Var har jag fantiserat om "välskötta, oskruvade och okrockade importerade M-bilar till vrakpriser" Jag har uppmanat spekulanterna att kolla upp bilen samt att ingen kan bedöma på korten i annonsen att den är kass eller bra. D
Mätarfifflet är absolut inget påhitt av Per Nuder, däremot har du hittat på att jag skulle ignorera det. Uppmanar dig att höja nivån på debatten och använda dig av sakliga argument istället för att hitta på åsikter som jag skulle ha. Den typen av agerande du visar är sådant som till slut gör att många seriösa inklusive mig själv tröttnar på att hjälpa andra. Att jag skulle vara märkesförblindad är heller inte sant, jag har kört Opel i tre år, nu är det snart V70 03:a som gäller.

Hur kunde så många se att bilen var i dåligt skick på dom bilderna?

Att sen en handlare dumpar priset är väll inge konstigt. En bil som står och tar upp kapital är väll det värsta en handlare kan uppleva???

Att sen en bil som säkerligen kan kosta närmare 100 000kr att köra 1500mil per år och är 6-7år gammal är billig är väll inte konstigt?
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
"Självklart svider det när man losar 200.000:- på ett år! gör det inte det då är man bra korkad oavsätt om man har stålar eller inte."
Gav du runt 400 loppor för ett år sen för en 99:a?
Tycker inte M5:an minskat så mycket. Min förra bil köpte jag ny (Saab 9-3) den gick ner 65.000 på två år. M5:orna är mycket dyrare i nypris och de har nog inte tappat mer än 65.000 på två år de heller.
Dr
9
Dragan Nikolic
BMW M5-99
BMW 540iA-98
ViccoA

Är på min andra M5 och snart på den tredje E60 M5 när den kommer under 600.000:- ! närmare 300.000 små loppor...
Dr
9
Dragan Nikolic
BMW M5-99
BMW 540iA-98
ViccoA
Det är bäst att slå till direkt på den gråa M5 innan den sjunker ännu mer! Säljaren värkar desperat och vill någ få loss kapital på femman så han sänker den med flera tusenlappar i veckan. Det måste var en av SVERIGES BÄSTA KÖP!

BMW M5 TV/NAVI/SKINN

Årsmodell: 1999
Reg datum:
Mil: 11.500
Timmar:
Färg: Grå met
Fordonstyp: Sedan
Antal bäddar:
Längd:
Totalvikt:
Slagvolym: -1
Motortyp:
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Effekt:
Pris: 152.000
andha45
Tomas och alla andra,
jag kan bekräfta vad simon_en skriver. Enligt tysk nationalstatistik så kör tysken 1100-1400 mil per år, detta är stabilt över tiden och bekräftas av all vederhäftig statistik som finns.

så tyvärr är uppgiften om 3000 mil helt fel och helt ogrundad.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En liten reflektion:

Visst har simon_en rätt om statistiken. Men ärligt talat, är inte genomsnittskörsträckan för alla tyskar ganska ointressant när man diskuterar hur långt enskilda bilar gått. Körsträckan för tyska bilar är säkert någorlunda normalfördelad kring snittet vilket - givet att det finns kanske 30 miljoner bilar i landet - innebär att det finns rätt många som gått mycket mycket längre. Och det är väl ingen vågad gissning att motorstarka bilar som gillar Autobahn är överrepresenterade bland dessa.

Eftersom den tyska marknaden är 10 ggr större än den svenska finns det både fler lik och fler riktigt fina bilar där. Det är ingenting annat än vanlig matematik.

Men nog är mitt intryck efter sommarens importresa att de riktigt fina bilarna där nere är i bättre kondition än de svenska toppexemplaren.

330
Som just ätit Biff Rydberg och åkt Sunk-arton

Don't dream it, drive it
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Man får vad man betalar för har jag märkt när jag varit nere och hämtat bil och kollat på bilar i tyskland/sen kan det vara som någon skrev att bilhandlaren vill omsätta och säljer av billigt, det märker man när man ser på bilen och provkör....
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Finns också lite olika filosofier hos handlarna. Vissa handlare vill inte ha en bil stående mer ett par månader och sänker sedan priset för att bli av med bilen för att kunna omsätta kapitalet i nya (mer lönsamma) affärer

Andra håller hårdnackat fast vid priset för att slutligen ev. hitta rätt köpare.
Finns en aktuell tråd där mosse inte lyckas pruta en M3GT från 159' till 150' trots att den stått ett bra tag hos handlaren (Matte Linden).

Personligen tycker jag den första varianten verkar sundast.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
I annonsen angående M5an på blocket står det att frambromsarna behöver bytas. Det lär väl kunna förklara en del av det låga priset. Misstänker att det inte är alldeles gratis med nya bromsar.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Grubbe
Jag älskar det här forumet. Det finns inget annat ställe på nätet där folk kan säga ALLT om en bil utifrån en annons med ett par lågupplösta bilder.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grubbe, har du läst nån tråd där tex Asken analyserar en bild på en bil?

Jag är mycket imponerad av vad han kan se på karosskarvar och annat. När han säger det kan man bara instämma men jag hade aldrig själv kunnat läst ut så mycket av en bild.

En sliten nedsutten skinnklädsel kan väl dom flesta se på bild? När detta hittas på en 9000-milare kan man ana oråd.

Men visst har du en poäng, ibland antas en bil vara skum ENBART på att priset är lågt. Den kan nog vara lite förhastat.

Lasse Karlsson
Tja BMW-freaks!

Man får inte så mycket info vad som är kollat angående denna bil, i den här tråden. Men till att börja med finns den ju både på Bytbil.com hos firma + att den finns på blocket hos privatperson. Det innebär väl att antingen försöker en privatperson sälja bilen genom firma, alternativt genom egen firma. Kollar man med vägverket, så har bilen aldrig varit i traffik i Sverige, varför? Har han importerat från tyskland, för att sälja och försöka göra en hacka?? på Mobile.de ligger de billigaste M5.orna 99 med runt de milen runt 16000 Euro, och då lär han inte göra mycket pengar på bilen med importkostnader!

Sen säger ju alla experter att de värsta liken i Tyskland ska man absolut inte köpa!! så nått skumt är det absolut! som det känns i varje fall!!!

HA DET!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.