|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tack för länken simon! Racerbilen: Länk |
|
| Suspekt bil! Man får vad man betalar för! Sök vidare för fräschare M5 och betala gärna mer, för det tjänar man i längden på. Sen har jag en fundering kring prisbilden på E39 M5 som är till salu idag! Varför dumpar alla sina M5? Kan inte dom som äger M5:or göra som Porsche ägare hålla höga priser! Om Alla har höga priser så är det ägarna som styr prisbilden/marknaden! Själv så försöker jag sälja min M5 men blir bara erbjuden skambud både från bilfirmor och privat personer som hänvisar till just en sån suspekt bil M5 till sjukt lågtpris! Då väljer jag att behålla min bil och fortsätter att samla på fler BMW bilar i mitt garage. | |
|
Dragan, förklaringen till varför M5orna upplevs ha låga priser är för att de helt enkelt ska hitta köpare. Enkelt utbud/efterfråge teori. Gillar dessutom att du är så bombsäker på att bilen är skum att du kan uttala dig "Sök vidare för fräschare M5 och betala gärna mer, för det tjänar man i längden på" Måste innebära att du vet något om det enskilda exemplaret som inte vi andra vet. Som en lite jämförelse finns det faktiskt några liknande m5or på bmw.de till liknande pris. |
|
|
"Varför dumpar alla sina M5? Kan inte dom som äger M5:or göra som Porsche ägare hålla höga priser! Om Alla har höga priser så är det ägarna som styr prisbilden/marknaden!" Intressant teori. Fungerar dock inte riktigt i en marknadsekonomi. Du menar alltså att BMW ägare i hela ,låt säga, europa måste bilda en kartell för att hålla uppe priset på BMW M5. Testa gärna detta och återkom med resultatet. |
|
| "Chiles": Det funkar ju för bensinbolagen =) | |
|
Ok, jag var lite för kategorisk där... Får omformulera till att "det kan bli svårt för en privatperson att arrangera detta i en marknadsekonomi".. ;-) |
|
|
Ang m5 i Strömstad så e bilen fin både utvändigt och invändigt och har blivit testad typ m-test i sarpsborg, det enda dem hittade var en luftmassemätare som inte riktigt va 100 samt några små sprickor i främre bromsskivor som bör bytas. Sen ska ni veta att försäkringspremierna gör ju oxå sitt på priset om handlarna ska få sålt bilarna.. Bmw försäkring ville ha ca23000 hel/helår, länsf. ville ha ca17500 å då är jag ändå 34+ men salusansvar ville ha ca12000 upp till 2000mil året med högsta självrisk och eget garage. sen har bien gått ner från 189000:- och jag har provkört bilen så jag vet. Martin |
|
|
Skönt att få det hela utrett!!! |
|
|
Så bilen är alltså inte suspekt. Sannolikt billig av den anledningen att ägaren vill göra den extra attraktiv för att öka chanserna för en snabb affär. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nja, "typ m-test" vet inte jag vad det är, och såvitt jag vet innebär det inte att bilen är mätarkollad på BMW eller att historiken från tyskland är uppkollad. att sedan cardox tycker den är fin invändigt och utvändigt låter bra, men bilen måste fortfarande kollas upp. mvh Johan |
| Bilen är fin å handlarn är både trevlig och verkar seriös, lurar själv på bilen men kan inte bestämma mig.. det är ju en fantastisk bil men service å försäkring är betydligt dyrare än min nuvarande 318-01 fast man ska ju inte jämföra, det e ju helt skilda bilar!! min tidigare m3 körde jag 6000mil med utan några som helst problem men som sagt allt ska betalas och jag e tveksam ifall jag vill göra mig av med motorcykeln. Jag menar bilförs 12300+mc förs 8500:-.... det blir några kronor. | |
|
Om jag inte minns helt fel har bilen rullat i Italien eller om det var i tyskland och oljeservice är gjord hos Bmw / Olle rutgersson i Uddevalla/ Henån samt tror dem även kollade ifall milen blivit manipulerade. Handlaren har alla papper sen e det ju bara att ringa bmwverkstan samt tidigare verkstäder. Men kolla upp bilen ordentligt, det är aldrig fel och en seriös säljare har ju inget emot det.. |
|
|
Simon>> Hur kan jag styrka att Göran Persson verkligen är Statsminister? Kan vi verkligen lita på det dom säger på tv? Jag har aldrig sett honom i verkligheten så jag vet inte. Att Tysken kör 3000 mil per år och att Svensken kör 1500 mil per år kan jag inte verifiera med annat än att jag har läst det och sett det på tv. Jag har inga Tyska bekanta som är medeltyskar som kan verifiera detta för mig tyvärr. Däremot känner jag många svenskar som kör 1500 mil per år, även mitt försäkringsbolag, Bilprovingen m.fl. uppger att detta är en normal siffra för en svensk bil. Någon 850 känner jag inte till. Är det nått internt skämt bland tonåringar eller? |
|
|
Tomas, själv har jag tagit reda på Sanningen och att tysken kör 3000mil/år i snitt är ett rent faktafel. Se nedanståeende länk för att bli övertygad. Länk Din metod att ta reda på svensk snittkörsträcka håller inte den heller. Blodbilshistorien är en skröna bland bilhandlare i Värnamo som jag hört från flera håll och den verkar ha spritt sig. En BMW 850 eller en passat kombi lite beroende på vem man hört det från dom gått som blodbil och hade avverkat 51000mil. |
|
|
simone Du låter som en bilskojare! deras argument är att som ditt kolla den och den sajten! det är väl ändå skicket och säljaren som bestämmer priset! Att handlarn säljer den för så lågt pris måste betyda att han vill bli av med skräpet. |
|
|
Chilles! Suntförnuft! varför dumpar man priset? jag tror inte Porsche ägarna har en kartell eller husägare mm bara korkade ägare och handlare som förstör marknaden. |
|
|
Dragan Nikolic, jag är INTE någon bilskojare .Din argumentation är obefintlig(skräp, ditt uttryck) därför bemöter jag inte den. |
|
|
Dragan, om alla bara ger "skambud", privatpersoner som handlare, har inte tanken slagit dig att marknadspriset på din bil ligger i den trakten? Annars får man väl göra som du själv konstaterar, behålla bilen. |
|
|
BjörnB! Marknadspriset på min bil skulle ligga vid 150.000? skulle inte tro det när handlarn själva tar för likvärdig bil minst 250.000:- det är sånt som gör mig förbannad. Sen kan jag tänka mig att dom som inte hade råd att handla M5 när den var ett par år gammal gnuggar händerna idag! är detta marknaden? |
|
|
Simon>> Hade jag orkat engegera mig så kan jag leta upp 100-talet sidor som säger 3000 mil om året. Men du verkar märkesförblindad så jag orkar inte bry mig. Fortsätt fantisera om välskötta, oskruvade och okrockade importerade M-bilar till vrakpriser. Dom verkar sälja som smör i solsken med tanke på det man läser i tråden. "Mätarfifflet" är nog bara ett påhitt av Per Nuder för att folk ska köpa sin bil i Sverige till överpriser istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.