|
|
|
|---|---|
|
en undring: basen från subwoofern som föregående ägare till min bil installerade är inte till belåtenhet. vad jag förstår så har jag ett 4-kanaligt steg som är bryggbart. som det är nu så är det inte kopplat på det viset (bryggat). vågar jag brygga steget? vad jag förstått så ger det mer effekt då = mer bas? nån som är bra på sådant kanske kan tala om för mig om det funkar att göra det med grejerna jag har, vill ju inte bränna steget eller sabba baslådan... jag har följande produkter specifikationer framgår av länkarna: subwoofer: pioneer ts-wx205: Länk slutsteg: pioneer gm-x404: Länk huvudenhet: pioneer deh-p4100 för nuvarande är bara subwoofern inkopplad i steget, kan jag även koppla in framsystemet i samma slutsteg, eller ska det vara ett separat slutsteg till det? hoppas någon vill hjälpa mig! :) | |
|
Som det ser ut så ska du kunna köra framsystemet + subben enl spec. Detta ska då ge 2*60W + 140W(mono=bryggat) Bra att koppla om :-) |
|
| Det brukar framgå av symboler och text ovan eller under högtalar terminalerna på steget hur man skall koppla om man vill mono koppla 2 kanaler , och ja du kan köra framsyst på dom andra 2 kanalerna dvs du mono kopplar 2 kanaler och kör 2 kanaler i stereo. | |
|
tack för svaren, då vet jag att jag kan koppla in framsystemet också! jag vill gärna få hjälp om det kan medfara skada för prylarna att brygga. det blir väl mer effekt för baslådan att svälja? hoppas nån kan hjälpa mig få svar på den delen, specifikation för prylarna finns i länkarna. |
|
| Det medför ingen risk för skador. | |
| ok så bra, tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.