|
|
|
|---|---|
|
Stereon drar 100mA när tändningen är avstängd på min e28. Visst det är bara 1.2w men det blir en gnista när man sätter i säkringen, ska den verkligen dra såpass mycket? Jag har provatt att koppla ur stereon så jag vet att dte är dne som drar. En fråga till, hur många A ska man säkra av pluskabel med? jag har placerat batteriet bak i min, har nu dubbla 60A men antar att dte inte kommer att räcka i vinter? | |
|
den stereon mår nog inte riktigt bra om den 0.1A i vänteläge.. normalt på hela bilen ligger väl runt 30-40 mA, iaf på de modernare med alla möjliga elsystem hit och dit.. 2x60A borde nog räcka tycker jag.. det är ju startmotorn som belastar de höga strömmarna.. Antar att du menar en bensinare nu iofs.. en diesel kan bli värre med glödstift och så på vintern.. Diesel-räsern /Rickard Länk |
|
|
Du bör kolla upp varför stereon drar så pass. Finns en del varianter där vissa funktioner t.ex mottagare för trafikinfo är aktiva en stund efter frånslag osv. Vad är det för stereo? Hur stor säkring du skall använda beror helt på vad förbrukaren drar och vilken kabelarea du har. Om du menar sammankopplingen av två batterier så kan du knappast säkra av där eftersom hela bilen inkl. startmotor osv kommer att jobba mot båda. Man får se till att installera kablar osv så att kortslutningar inte kan uppstå, och med samma grova area på kablar som original, dvs 35-50 mm2. FP |
|
| Jag har bara ett batteri i bilen och det är flyttat bak. Stereon är nyinköpt, en jvc | |
|
OK, säger manualen nåt om specialfunktioner på RDS-radion eller nåt? Hur länge har du mätt? Om inngen förklaring finns så skulle jag lämnat tillbaka stereon. FP |
|
Paap Reeder |
... min E28 vill ha en rännil om drygt 400mA när den står rakt upp och ner. Har ett urgammalt carguard larm som är törstigt - som den nya generationens tjuvar inte behärskar och den gamla generationens biltjuvar glömt hur man kopplar förbi det - samt ett japanskt larm med radiosändare. Har alltid en Defa underhållsladdare parallellkopplad till motorvärmaren. MVH /// Paap R |
|
Det var värst. Är det larmen som drar all strömmen tro? Inget Cargard av av äldre årgång som jag träffat på drar så värst mycket. Jag tippar på att installationen inkluderar ett eller två reläer av vanlig Bosch eller Hella-modell som ligger dragna när larmet är aktiverat, de drar lätt 100-150mA per styck. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.