|
|
|
|---|---|
|
Hej Snälla kan någon hjälpa mig byte idag till vita blinkers fram och på sidorna, efter lite strul där en säkring gick hela tidan fick jag ordning på det trodde jag. men då funkade bara blinkersen på vänstra sida högersidan är helt död även bak nu????? Jag är inte så bra på sånt så jag skulle vara tacksam om någon kunna förklara vad som kan vara fel. Eller ännu bättre om någon som bor nära skulle kunna svänga förbi och hjälpa mig bor i Fjärås straks söder om Kungsbacka. Har kollat och jag är i alla fall 99% säker på att alla säkringar är ok kan det vara något relä istället och i så fall vilket? det är även fel på ljuset i spegel på höger sida inne i bilen? Besviken styler:-) Micke 070-2117273 | |
|
OBS jag har även testat att byte tillbaka till org. men det hjälpte inte heller:-( Vänstra sidan fungera med nya grejor monterat. |
|
|
Ingen som vet vilket relä det ev. kan vara fel på? hur vet man om ett relä är trasig? |
|
|
Funkar varningsblinkersen? Du kanske har bränt blinkersspaken. Reläet och säkringen är nog samma till vänster & höger Är det möjligt att korsa blinkers & positionsljus-elen? Annars kan du ju alltid planera körningen så det bara blir västersvängar:) mvh fredde |
|
|
Fredde Nej varningsblinkeren funkar inte på höger sidan, har oxå funderat p ådet med vänstersvängen men blir nog jobbigt i lägden:-) Vilket är blinkersspaks reläet? Micke |
|
|
I de flesta bilar är det reläet du hör när du svänger, så blinka vänster & lyssna dig fram... Som sagt så är i regel relät samma v + h, och spaken leder till respektive sida (länge sen jag pysslade med detta). Relät har ofta egenheten att se ut som ett vanligt relä, men bara ha tre ben. Prova annars att koppla ur fram+sidoblinkers vä & prova om bak blinkar. mvh fredde |
|
|
Hej Fredde Detta låter lite för komplicerat för mig, trodde relät sat ute vid övriga säkringar, under huven alltså. Det får nog tyvärr bli ett besök hos BMW för att reda ut detta. Det konstiga är ju att bakblinkers och bakljuse ochså är paj nu precis som bilen fått hjärnblödning på höger sida. Efter jag fick kopplat allt rätt slutade ju säkringen paja men hela höger sidan slutade fungera |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.