|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
parolof |
nej, moderna däck har inte plats för kompletteringsdubbar |
|
GP har gjort test på Premium Däck "Men resultatet i GP:s test är nedslående. Efter 50 mils asfaltskörning har många dubbar ramlat av eller stiften brutits av eller nötts ned. Sämst resultat fick Goodyears Ultra Grip 500. På de fyra testdäcken återstod endast 60 procent av stiften och 22 dubbar hade lossnat helt. Nästan lika illa gick det för Nokian Hakkapeliitta 4. Hela 174 stift hade förstörts under testet och på de två mest slitna däcken hade mer än hälften av stiften förstörts. Med tanke på att ett dubbdäck beräknas hålla i 3 000 mil är resultatet alarmerande." läs hela artikeln: Länk |
|
|
Jag kör med Michelin Ivalo. Körde med dom förra säsongen, bev inte så långt, 500 mil kanske. La på dom idag och inte en enda dubb saknades :) |
|
|
Måste säga att jag är väldigt nöjd med mina Michelin Maxi Ice North. Tysta och komfortabla med bra grepp i halka. Keep Your Distance! |
|
| Continental WinterContact 790 | |
|
AGI Sarek 2. Regumerade lågbudget däck. Vet inte än hur dom funkar på vinterväg men blir en norrlandsresa i helgen så då lär jag väl märka. Annars har jag kört på Gislaved NF och varit mycket nöjd. |
|
|
NF3 är de bästa jag har haft, kör på tredje omgången nu på två bilar.(körde nokian hakka 3-4 innan) Har inte släppt mer än en handfull dubb sammanlagt på alla däcken. Däckmontören hävdade bestämt att man ska köra in däcken i relativt låg hastighet (helst max 90 km/h) i 40 mil. Detta verkar stämma väldigt bra. så NF 3 är mitt val! Bearclaw |
|
| Goodyear ultra grip på vinterbilen dom är faktiskt helt okej!MVH Micke | |
|
Nokian WR 205-55/16. Funkar perfekt i skåne! |
|
| Höll på att återigen bli Nokian WR men ändrade mig och skall testa Continentals nya TS-810. Skall bli spännande att se hur de är efter att ha kört Nokian i fyra år. | |
|
Någon som läst årets test i Aftonbladet? Vilka blev testvinnare? |
|
| alltid michelin oavsett årstider..finns inget bättre däckmärke! | |
|
Nokian Hakka 5 225/50-17. Är hur nöjd som helst med dem. Sommardäcken (RFT) lämnar dock en hel del att önska...Blir nog Brigdestone RE050 till sommaren. |
|
| Nokian Hakka 5, Michelin X-ICE NORTH och Conti WinterViking 2 bland Dubbade däck | |
|
Har kört Nokian Hakka tidigare. Valet i år stod mellan Nokian Hakka 4-5 eller Gislaved NF5. Fick dock bra pris på Good Years nya Ultra Grip Extreme med V-mönster så jag har beställt dessa. Känns lite obeprövat, men intressant. De har fått hyffsat betyg, men slår inte Hakka och NF på is. AE |
|
|
Jag har köpt Conti Viking Contact 3 225/45-17 hos en lokal däckhandlare. Det är odubbat och vann årets test i Aftonbladet (av dom odubbade förstås). Stod och velade mellan dubbat och odubbat, men valde till slut odubbat. Hoppas att det blir bra. Plånboken blev i alla fall tunnare... 2175:-/däck monterat och klart. __ Tobias Andersson |
|
|
Nokian Hakkapeliitta 5 225/45-17 runt om :) avvaktar till nästa "snö-varning" med att lägga på dem dock. |
|
|
Atmos: du skall nog läsa AMS nyaste däcks test där man just funderar hur stora kunninga Michelin bara når till mellanskiktet i test av friktionsdäck.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vinterdäck på pärlan ?????? Kommer inte på fråga :) SKämt åsido, BMW'n ska få stå i det varma gosiga garaget i vinter medans dunderklumpen (Chrysler 300C touring) får rulla med Nokian Hakka 5 SUV, 235/55-18. Körde på dessa förra vintern, grymt nöjd. Körde dessförinnan med Hakka 4 på både 540'n och Mondeon. Med dessa däck var 540'n den absolut bästa vinterbilen jag haft (suck, saknar den) och på Mondeon så rullade dom 6000 mil och var fortfarande som nya. Det där med att köra dubbfritt tror jag inte en sekund på, när man väl behöver dubb så är det skönt att veta att man redan har det :) |
|
| Kommer att köra på continental wintercontact TS 810, 225/40-18.Hoppas dom inte är allt för hala i vinter =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.