|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Har alltid kört på Nokian, märkestrogen som man är. Men nu när det är dax att köpa nya vinterdäck så har man ju kollat runt på däckfirmorna och Nokian är klart dyrast. Michelin Maxi Ice(dubb) är 2700 billigare för 4 st än Nokian. Gislaved Nord Frost är 2000 billigare än Nokian. Gislaved vinner ju alla test hårfint före Nokian så det lutar år dom. Euromaster har brutit med Nokian pga deras höga prispolitik... Vad kör ni på för märke? Keep Your Distance! | |
| Gislaved nordfrost 3. Är väldigt nöjd med dom. | |
|
4 Nokian Hakkapelitta 4, monterat och klart, hos en fysisk däckhandlare: 4500:- Så hos rätt handlare kan man komma undan till rimlig kostnad. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: Inte om man måste ha 225/45 17", då får man gräva djupt i lädret... Keep Your Distance! |
|
|
Bara att ta bort gummibandet på hästhandlarpluskan Clubsport :),vad är minsta fälgstorleken man kan ha på en 325 E90? mvh |
|
|
Dutta: Du kan ju ha 16" men eftersom jag köper 330 E90 i sommar så måste jag ha 17" då mindre inte passar på den. Keep Your Distance! |
|
|
Köpte nya Gislaved nordfrost 3 för 1v. sedan. 205/55/16 , 4800 kr monterat och klart :D ///Foppa |
|
| Har köpt dom nya michelin blir intressant att prova. Dom fick bäst i test i aftonbladet idag. | |
|
Pirelli (M5) Gislaved (330) Pirellina är jag faktisk mycket nöjd med, även om bredden är 265 alt 235:) Länk |
|
|
Var och köpte Michelin X-ice igår, har altid kört på Michelin och vart nöjd med dem. Mvh/Palle |
|
|
Tar nog Michelin Maxi Ice jag med. Väljer att bortse från däckskandalen i F1 Usa. Keep Your Distance! |
|
|
1 Hakka 4 2 GoodYear UG500 3 NF3 |
|
|
Pirelli (205-65/15) /Peder |
|
|
530: Dunlop SP Winter Sport - 235/45-17 V70: Michelin MaxiIce - 205/55-16 (blir förmodligen byte till NF3) ___ //Ulf |
|
|
Hakka 4 på båda bilarna. //Player |
|
|
Jag beställer snart 4 st Michelin X-Ice North i 175/65-15. Kostar 3520:- för fyra stycken. Förra vintern körde jag på Good Year ultra grip 2 från 1987 (165/80-13) //Stenback |
|
|
Märk väl, mitt tidigare inlägg var inte vad som satt på mina bilar, utan rangordning på de bästa nu Åker själv Hakka4 på BMWn, enda alternativet torde vara Goodyear UG500 |
|
|
Just nu får man av nån anl hos en däckfirma Länk nordfrost 3 väldigt billigt 4100 för 4st. Nokia har ju hunnit släppa en modell efter att denna kom vilket betyder att hakka 4 är jämbördiga enl. tester jag sett. (de visade lite olika åt bägge hållen) Hakkan är betydl dyrare så för mig blev det nordfrost 3 denna säsong pga mest däck för pengarna! Enl "Mera motor" får man precis den kvalite´man betalar för, vilket nog är sant. Men Gislaved o Nokia har i åratal varit dom bästa! Har f.ö hört en historia om att kufen som ledde utvecklingen av nordfrost-däcken (som länge varit bäst) Ska ha flyttat till finland och Nokia när Gislaved blev Tyskt.....så enl historieberättaren är kufen nån slags gummiguru, och därför "kommer" Nokia i framtiden att ha de bästa vinterdäcken.....? Den som lever får se! Bearclaw |
|
|
E36: Är det din personliga ranking? Testet i Aftonbladet BIL slutade såhär (dubb): 1. Michelin 2. Conti 3. Gislaved 4. Nokian 5. Uniroyal 6. Goodyear 7. Pirelli 8. Bridgestone 9. Vredestein 10 Hankook Keep Your Distance! |
|
|
Slänger avundsjuka blickar mot er med 15 o 16". Jag ligger på 8000-10000 för mina 17".. 330:n kostar pengar redan innan kontraktet är påskrivet! Keep Your Distance! |
|
|
GoodYear UG500 kör jag på och nöjd är jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.