|
|
|
|---|---|
| Har en nyinköpt 328ci -00 ca8000 mil, nöjd med köpet, men cupefläkten kvttrar svagt specielt vid gas pådrag. är detta ett vanligt fel? sitter fläkten dumt till? | |
|
Så låter det även i min, men det försvinner efter några sekunder! Öka styrkan i fläkten och sedan sänk så försvinner det snabbare! ------ Länk Länk |
|
|
byt fläktmotorn! |
|
|
Lagerljud mest troligt..antingen så provar ni med att smörja lagren, eller så köper ni en ny alt. begagnad kupéfläkt,eller så kör ni vidare tills lagren skär ihop helt och fläkten havererar.. Går säkert att köra länge till(år?) innan det sker hur som helst. Iaf samma symptom som jag brukar ha på mina äldre BMW's när lagren börjar att "ge med sig". Mvh Janne. |
|
|
Höj volymen på stereon! ;) |
|
|
jann// Men ljudet är väldigt lågt dessutom försvinner det efter några sekunder! Tabergaren// :) ------ Länk Länk |
|
|
Grodan>>>Var bara cool...Inga problem med lite "kvitterljud",går som sagt säkert att köra länge till innan det blir andra konsekvenser av kvittret..Dvs att fläkten börjar ge ifrån sig allvarligare symptom, som att inte fungera tillfredsställande. Jag har kört med missljud från kupéfläkten i vissa av mina E28:or i "flera år"(jaja,kanske inte riktigt) innan jag blev tvungen till att byta fläkt pga att den vägrade samarbeta med mig till slut :) Mvh Janne. |
|
| byta fläkt låter inte så kul, som med alla andra morderna bilar så la väl bmw fläktpaketet på fabriksgolvet å sen byggde bilen runt det.... Nä höjer nog stereon istället..... tack för svaren.. | |
|
Jag hade samma problem på min tidigare E36:a (compact) och då löste jag det med att spraya på lite olja vid fläktens lager när fläktmotorn gick (använde det plaströr som nästan alltid följer med sprayoljor) och efter det hade jag inte kvitterljudet kvar. När jag frågade BMW-verkstaden (innan), sa de att det nog bara var att byta fläkten eftersom det tydde på dåligt lager... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.