|
|
|
|---|---|
JockeK |
Jag funderar på att byta min kam till en trimkam, eftersom min gamla kam är lite sliten. Dessutom tänkte jag köpa ett chip å ett sportavgassystem. Vilken kam ska man välja (gradantal), blir det problem med avgasvärdena på besiktningen? MVH Jocke |
|
köp en 325 motor istället !320 är trög att trima ock det kostar en massa pengar. |
|
JockeK |
Märker de inte att det är något som är lite fel på bilprovningen när man vipps har 40 hk till under huven. Eller kan de inte se någon skillnad på motorerna 2,5 och 2,0 l. Volymen står väl ingjutet på blocket någonstans eller?? Vad bör man ge för en bra 2,5 l snurra då? MVH Jocke |
518i slow mobil |
De borde inte märka något. Så stor skillnad e det inte på utseendet.... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
hur skall dom upptäcka att du har 40 hk till,tror knappast att dom skickar iväg din bil till en effekt uppmätnings firma.motorerna är identiskt lika sånnär på insugrör(grövre)samt att 325,an har oljekylare. har bara upptäckt en stansning på min ,Ock den sitter på läppen vid toppen .där står det 2.5-2.7 på min men topppackningen har en flick som ligger ovanpå den stämplingen.så alltså ingen fara,Bara handla får du några problem så kan du maila mej.. |
|
|
jag köpte en 325 -88 13000 mil från en cab. getrag låda ock komplett med kabel stam för 9 tusen men du kan nog hitta en billigare.Det är ganska svårt att få tag på 325,er ,Dom är ganska eftertraktad nu förtiden specielt dom som gått lite mil.!Men om du nu skall jämföra priset på en 325 motor ock dom trimdelar du nämnde så tror jag det blir billigare med motorn.!ex.trimkam ca.4000 kr lyftare 1600 kr trimship 2800. effekt system ca 2800 =11000 ock jag tror ändå att du åker på stryk av en 325.a.!! |
|
JockeK |
Okej tack för svaren, jag köper nog en motor istället =) |
|
Jag tar gärna emot tips på kam till min bil! (325 -88) Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.