|
|
|
|---|---|
|
Läste på e30.net om någon som hade bytt gummifästena till växellådan. Detta gjorde tydligen att hela drivlinan blev stabilare. Kollade i haynes och där stod det att man skulle vicka upp och ner på växellådan med en stor skruvmejsel el. dyl för att se om det var mycket flex i gummifästena. Har provat och visst, det flexar lite, kanske max en centimeter. Frågan är bara hur mycket som är ok? Fästena ser annars fräscha ut, inga sprickor eller dylikt. Känns ju dumt att byta dom om de är felfria. Å andra sidan har jag en del slapphet i drivlinan som jag gärna vill bli av med. Har bytt hardyskiva och det hjäpte lite men det är fortfarande något glapp, speciellt när bilen är varmkörd. Jag misstänker skarpt att en orsak är dessa gummifästen eftersom drivlinan är mycket bättre när bilen är kall = gummit kallt = hårdare. Någon som har bytt? /Le perfektionist | |
Haettman |
Jag, har inte bytt. Men det finns ju mycket som kan glappa. Men eftersom metall har en tvärtomeffekt, blir liksom tightare när det är varmt, tror jag du är inne på rätt spår. Däremot skulle jag rekomendera att du tittade till motorfästena också, där uppstår mer glapp med mindre "deformerade" gummi än vid vxllådan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.