|
|
|
|---|---|
samke |
hej. finns det någon här på autopower som lyckats få sin e34 entusiastförsäkrad? den är ju inte så speciell med finns det nån som lyckats? |
|
Det tror jag är extremt svårt. Framförallt är E34 inte tillräckligt gamla. Möjligen en M5 eller Alpina och att du sen tidigare har en entusistförsäkrad bil samt naturligtvis en bruksbil. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag hade en entusiastförsäkrad M5-95 i våras. |
|
samke |
så ni tror inte en 525-540 skulle funka? |
|
Det är nog i princip omöjligt. Har du fortfarande inte köpt någon bil? Vad är problemet egentligen? Köp, gasa och var glad! Trevlig helg! |
|
|
Nya policyn säger att det endast går att entusiastförsäkra bilar äldre än 20 år, så E34 är helt utesluten. En 525i-540i hade inte gått att entusiastförsäkra ändå, såvida det inte rör sig om en unik bil i nyskick. Mvh, Kalle |
|
samke |
okej. jo, eller nej. farsan köpte en 525:a 1995. valet stod ju mellan den och 540:n. men 540:n skulle bli för dyr i drift för honom då han kör fram och tillbaka till jobbet 2 ggr om dan. men grejen är att jag kan inte bara gasa och vara glad eftersom jag är under 18. jag kan*får* inte köra bil. men dan efter att ha fått körkortet ska jag köpa bil.(har sparat ett tag nu+lite allmosor från farsan:P ) men inom en kort framtid kör jag antingen en 540 eller 730 e38. |
|
samke, Föreslår att du fyller i din riktiga ålder i din användarprofil :) Lycka till med körkortet, när det nu blir dags! Mvh, Kalle |
|
samke |
tackar så mycket! jo, har försökt ett antal ggr nu men har inte lyckats. var ändrar man? :) |
|
Det är ganska mycket begränsningar med en entusiastförsäkring. Bla måste du ha en annan bruksbil, förvaras i garage, max 500 mil/år mm. |
|
|
MHRF har ingen milbegränsning på sina entusiastförsäkringar.... Kraven där är minst 20 år gammal bil, garage, annan bruksbil, monterad brandsläckare/huvudströmbrytare samt att man ej får använda bilen till och från jobbet. Förutom ovanstående måsta man vara med i nån märkesklubb (tex Bmw club schweden) och få bilen besiktigad av nån behörig i klubben som avgör skicket och vad värdet på bilen är. sw |
|
samke |
tack för alla svar! får väl ta och vänta 10 år innan jag entusiastförsäkrar en e34 :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.