|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Teknikens Värld har rykt upp sig ordentligt sen Frodin blev chefsredaktör. Faktafelen drar ju ner betyget. Men i Aftonbladet stod det att X5 hade V6:a och det testet var taget från AMS så dom är inte ensamma om fel. Keep Your Distance! |
|
Conan99 |
Jag tycker att Vi Bilägare är rätt vettig tidning till ett bra pris. Conan99 |
| performance BMW....nog för att den är på engelska, men en massa matnyttigt till bmw hittar man, ofta schyssta reportage också... | |
|
Jag har prenumererat på Automobil i många år på 80-90 tal. Den nya har jag inte läst än. Den gamla hade lite för stor övervikt på drömbilar. Vi bilägare har farsan. En underskattad tidning. Har provat två nr av 9:50 kr AutoBild. Klart prisvärd. Köpt lite lösnr av Teknikens värld och AMS och de håller inte måttet. Blir snabbt liggande i hyllan... bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
haimaul |
Automobil har ryckt upp sig, som sagt. I övrigt läser jag brittiskt: *Car - tjock, gedigen och bra. *Top Gear - mindre show än tv-programmet men nästan lika rolig. *EVO - lite fånig ibland i sin prestandafixering och krystade vs-reportage (typ: "Vi testar Koenigsegg mot Noble mot BMW M6 - igen!") och ett lite infantilt språk, men ibland helt lysande. *Thoroughbred & Classic Cars - de bästa klassikerreportagen, köpguider med mera. *Octane - "posh" utan att bli nyrik fotbollsspelare. Sobra reportage om gamla Aston Martins och nya Porschar. Välskrivet. Välresearchat. Lite stelt emellanåt, men då kan man titta på layouten. Bäst i branschen. *Auto Italia - ganska trist skriven, men nödvändig för oss som vill veta hur det är att renovera en Miura. *De brittiska märkestidningarna är genomgående utmärkta, både de om BMW och om Porsche. Och ja, om jag köpte färre tidningar skulle jag ha råd med en ny bil... __ When in this charming car, this charming man... |
|
Dem engelska tidningarna Redline och Fast Car tycker jag är bra men det finns en nackdel med dem och det är all dj***a porr reklam. Redline går mer in på stereon och multimedian samt lite styling medans Fast Car är mer inriktade på Trimning och styling. Ett S är bättre än inget S |
|
| Absolut Automobil om vi ska gå efter svenska tidningar. Ser man ur ett internationellt perspektiv finns det väldigt mycket att välja på. | |
V12 LeMans |
Haha , haimaul , jag har samma "sjukdom" som du , köper på tok för många biltidningar . Svensk : Automobil Tysk : SportAuto och tyska AMS Engelsk : först å främst Evo , som är en höjdartidning för oss som gillar körglada bilar . Ibland AutoItalia , om det är mkt Lamborghini eller klassiska Ferrari , Maserati el. liknande i den . T&CC är inte helt fel om man vill drägla på bilder på trevliga bilar som är till salu ( men då måste nämna amerikanska Dupont registry , som även finns på Länk ) |
|
Alla svenska biltidningars moder är ju Teknikens värld, vars tidigare medarbetare nu driver den bästa tidningen; Automobil. AMS är billig och ok. Teknikens värld är fortfarande ok, men testar väl snart hårfönar eller något annat utan bilanknytning. Vore skönt att slippa se chefredaktör smilfink på varannan bild. Bäst biltidning alla kategorier är Retro, en avstickare frånTeknikens värld på 90-talet. Minns dunka dunka-testet (vilken bil från mitten av 70-talet drar mest, Jaguar XJ12, Mercedes 450 eller Lincoln Continental, eller de japanska 70-talsbilarna)K lassiker är också bra, men saknar (den knastertorra) humorn. |
|
|
Håller med Fredrik! Automobil imponerar mer och mer för varje nytt nummer, samtidigt som AMS bara blir sämre och sämre hela tiden. Tack vare nämnda 24h-test i Teknikens Värld har de återigen gått om AMS, anser jag. AMS tycks numera rikta sig till fjortisar i alla åldrar utan genuint bilintresse men som gärna har (vad de tror är) en "fräck bil". Man fokuserar på att köpa in artiklar från andra/systertidningar vilket ger en lite oseriös prägel. Nej, det tål att sägas igen, Automobil är klassens absoluta ljus, och HELT överlägsen de andra publikationerna! Internationellt så gillar jag BMW Car väldigt mycket. Mvh, Kalle |
|
|
Kalle: Att du bara vågar? :-) ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Micke, Ärlighet varar längst :) Den bästa tidningen från ert förlag är Fyndbörsen, trots att jag aldrig läser annonserna. Kvalitén på det redaktionella materialet väger upp! Om bilsport hade handlat om sportbilar och bilsport istället för styling, triming och "strippen" hade den haft god potential. Kvalitén på journalister osv är det inget fel på, men jag tillhör inte precis tidningens målgrupp :P Mvh, Kalle |
|
|
Lugn och fin nu Kalle, jag bara skojade lite. :-) Bilsports målgrupp är faktiskt grabbar i din ålder. ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Jag läser Auto motor und sport (tyska versionen helst), Teknikens värld och Bilsport. Tycker att dessa tidningar inte håller så där värst hög kvalle. Men enligt de flest i denna tråden så läser de Automobil och ni tycker att det är bra tidning, får väl ta och köpa mig en sådan tidning för det var ett tag sedan jag inskaffade denna tidning. Återkommer när jag har läst. |
|
|
Eftersom jag inte har läst något nummer av automobil på flera år så tänker jag inte uttala mig om den. Däremot förstår jag inte riktigt kritiken mot svenska ams. Det verkar som om jag är den enda som tycker den är ok. Jag har i och för sig i stort sett bara bilsport (har sagt upp pren. nu) att jämföra med eftersom jag prenumererat på båda en längre tid. Bilsport har blivit en ren skräptidning på senare år tycker jag och med ett språk som gör artiklarna till ren skit. Även om bilsports ambition är att rikta sig till killar i 20-25 års åldern så har man misslyckats enligt mig. 14-15 åringar är mer rätt åldersgrupp. Som tidigare nämnt så är fyndbörsen det bästa från det förlaget. /Martin Länk |
|
| AMS...på tyska. Finns inget bättre i Europa, helt enkelt. | |
| Jag tycker inte svenska ams är så dålig, men automobil är tveklöst bättre för närvarande. | |
|
Teknikens Värld. Köper man Storbritanniens billigast Rolls som redaktionsåk förtjänar man cred. 24-timmars var kul, och älskar kåserierna på sista sidan. Vi Bilägare. Väldigt mogen, men en skön motvikt till allt som ska vara häftigt. Seriösa produkttester, intressant med långteststallet. Enda svenska tidning som köper in testbilar anonymt och utvärderar över tid. Rostskyddsregistret är viktigt, rostproblemen finns ju fortfarande. Sen lite strönummer av Classic Motor och Wheels. CM är välskriven och med stor bredd, Wheels är en språklig katastrof men med skön attityd. Nån 4 Wheel drive imellanåt också, brukar dock vara ganska tunn. Branchrelaterat är Trailer, och den månatliga språkövningen kommer genom brittiska Trucking International. Skithusläsning i flera dagar. Ingen som har något tips på någon lackrelaterad blaska förresten? Dessutom ofantliga mängder pockets.. Jag hade definitivt tjänat på att vara analfabet. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Det var väldigt bra gjort när dom gjorde ett bildreportage med att dom gett Rollsen till en hemlös och väldigt många gick på det med upprörda insändare som följd. Brukar också köpa tyska AMS och andra tyska tidningar, dom är föredömliga när BMW släpper en ny modell eller när dom avslöjar kommande modeller. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.