|
|
|
|---|---|
|
Hej, ja har fått problem med tändningen på högra varv och har fått tipset att köpa nya tändkablar. Dessa kostar dock 1800kr nya. Jag har hittat ett par beg. för 100kr till en E30 320i -87 Kan dom passa min 318is -90?? Är tacksam för svar för det är stor prisskillnad! //Kristofer Göthe Västragötaland. | |
|
Det jag lärt mig är att sätta på nya grejer när något strular. |
|
|
Ja men när det skiljer 1700 kr och man inte har nån fast inkomst så gör man inte det i förstsa taget.. nån måste väll veta om de skulle passa? //Kristofer Göthe Västragötaland. |
|
|
tror jag inte. längesen jag kolla på en 6:a, men i en 318is så sitter stiften ganska långt ner. kanske 15-17 cm ner i toppen. sen tycker jag som Pelleman77 att det är dumt att byta sånt som strular mot onytt. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
så på en 6a sitter stiften höggt upp? då går det inte med andra ord! då var det problemet löst.. =/ //Kristofer Göthe Västragötaland. |
|
|
ring bmw o kolla vad de vill ha för att mäta upp dina kablar. hur bråttom har du? hur långt har du till göteborg? Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Tycker det låter dyrt med 1.800:- för tändkablarna borde gå att få tag i nya till bättre pris? |
|
|
Upptäckte att det var stor prisskillnad på exempelvis tändkablar till 318is och en vanlig 318 E30 ca 200kr/st för 318 och runt 400kr/st till 318is. |
|
|
jo det ör stor skillnad på pris på kablarna, ja har inte brottom alls men ja vill gärna göra nått åt det så ja slipper felet. Ja har c.a 10 mil till Göteborg. Om ja lämnar in bilen på Bmw så kommer nog kosta skjortan, ska be en verkstad här i närheten mäta sig fram till felet.. det konstiga är att ingen annan har hört talas om liknande fel.. //Kristofer Göthe Västragötaland. |
|
|
jag kommer vara kring göteborg nästa helg och kan vi mötas i göteborg eller nåt så kan du testa med mina kablar.. tar ju inte så lång tid att byta... bor då i surte typ 1,5 mil norr om gbg. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
aha okej, det hade vart alldes ypperligt! ja har vart i surte så ja vet var det ligger, det är ju där dom har hondaaffären! ja kan komma ner så kanske vi kan mötas nån stans? hade vart görschyst! //Kristofer Göthe Västragötaland. |
|
|
ska nog gå att lösa, maila mig på kb22ee@student.hik.se o skicka # så kan jag smsa när jag vet när jag kan. japp honda ligger i surte. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.