AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.682

Knakar i bromsarna

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
När jag står till med bilen i P och håller på bromsen och lägger i D för att sen släppa upp bromsen och åker iväg så knakar de liksom i bromsarna. Precis som dom släpper lite trögt.

Brukar det vara så här och/eller hur åtgärdar jag lättast de?

Kan kanske hjälpa med att ta av och rengöra vid beläggen och smörja med lite kopparfett på baksidan av beläggen mot oken?
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Vet ej hur man åtgärdar, men jag har exakt samma fenomen på min! Har ej brytt mej så mycket. dom funkar ju. En kompis sa att det kunde vara för att bromsarna är rätt stora på dessa bilar.
Mvh
låter nog så på det flesta! även min men det e inget fel
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har fått för mig att det är så på alla automatare... men det borde väl inte behöva vara så?

Kan det vara för att man släpper bromsen sakta och bromsarna gnider sakta sakta när man kör iväg? På en manuell har du ju ingen broms mot när man kör iväg.

Tror jag ska prova de där med kopparfettet när de finns tid och återkommer isåfall med info.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Körde en Toyota i helgen och den knakade inte från bromsarna. Stör mig ganska mycket på att det knakar. Känns simpelt och billigt och något som lätt borde kunna åtgärdas.

Tips på byte av komponenter eller andra åtgärder?
na
20
nassen
525IX Touring -96
Tjena Killar!

Har aldrig hört det ljudet på min BMW men på min MB 300E automat när bomsbeläggen börjar ta slut.
Kan även bli ett klapprande ljud när jag bara kör sakta.

Bara ett tips,

//Nassen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.