|
|
|
|---|---|
|
Var hittar jag microfiltret på min E39 540? Tänkte jag skulle blåsa de med tryckluft på jobb. Kan väl bli likvärdigt med att byta de? | |
|
Om jag inte missminner mig så sitter det i motorrummet, under en lucka nära vindrutan. Byt filtret istället för att bara blåsa rent det. För extra komfort kan du montera ett Aktivt-kolfilter, som då filtrerar bort obehagliga dofter och annat utifrån. Mvh, Kalle |
|
|
Varför byta om det inte är "slut" och man kan blåsa de rent? Var hittar jag kolfilter och vad kostar ett sånt? |
|
|
Jag tar tillbaka :-) Var precis ute i bilen och kollade. Plockade in filterna och försökte blåsa men dom är typ helt svarta och de gick inte bort. Bara lite löv och skit som försvann, hehe. |
|
|
ravve, Vad bra, då slapp jag övertyga dig ;) Kolfilter kan du köpa på Autoexperten, exempelvis. Kopstar dock betydligt mer än vanliga filter. Du kan kika själv på www.autokatalogen.se , under "Sök artiklar" ! Mvh, Kalle |
|
|
Kolfilter på mekonomen kostar 650:- för en sats av 2 filter som behövs. Behövs det 2 filter till alla E39 eller bara till 540? |
|
|
619:- på Autoexperten, för fabrikatet Orione. Mvh, Kalle |
|
|
Har två på min bil och de ser nästan skitiga ut nya,grådassig färg. mvh |
|
| Om man viker undan "flikarna" i filtret så ser det just ut nere i springorna men man blir helt svart om fingrarna när man tar på de. Nog läge att byta då va? :-) | |
|
De bör bytas en gång per år så slipper man problem med imma på rutorna. ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Jag får lätt ima på mina rutor när man är flera i bilen. Skönt om det är så enkelt som igensatt filter. Detta bör alltså bytas vid varje servicetillfälle kan man säga? Typ 2000 mil / 1 gång om året. | |
|
Tycker att min luktar lite skummt också. Kan det vara skitet i filtret som doftar in i bilen? Har iaf köpt filter nu och ska kasta i de imorgon. Nog den lättaste operationen på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.