AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.706

Vattenskadade bilar från Tyskland

Leify
För ca 2 månader sedan var jag och tittade på en 520iT -01 i Helsingborg och fick känslan av att den var ordentligt vattenskadad. Hela innertaket var flammigt, pixlar på displayen hade fallit bort, PDC fungerade ej och mögelsporer inuti bagegeluckan. Bilen hade varit i Sverige ett par månader men inte varit påställd.

Tror ni hela bilen kan ha badat, eller vad kan ha hänt? Är det vanligt att vattenskadade bilar importeras?

Kan tillägas att säljaren inte stod som ägare utan en föredetta flickvän som nu bor på annan ort.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det förekommer säkert, eftersom det inte är lika viktigt att säga vad bilen har råkat ut för i Sverige. Den kan säkert ha blivit översvämmad, men det kan också vara så att någon ägare lekte rekond-firma med högtryckstvätten. Jag har sett exempel på detta, hur sjukt det än låter.

det kan vara så enkelt att den har stått fuktig och instängd en längre tid också, tex har bilar som stått i fraktcontainers över atlanten råkat ut för detta.

mvh Johan
Vattenskadade bilar figurerar ute.... Det var ju en stor översvämmning i tyskland för ett par år sedan och det bilarna gick tydligen att köpa ut från försäkringsbolagen och jag vet med all säkerhet att det finns exemplar i sverige..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.