|
|
|
|---|---|
|
Oljetrågspackningen på min bil är inte 100% tät, lämnar inga "revirmarkeringar" dock. Tänkte byta den under vintern ev. Min fråga är hur jag gör detta lättast? Vill alltså ta loss tråget, rengöra invändigt amt kontroller oljepumpsbultarna samt oljepumpkedjans spänning. Antar att framvagns-bryggan måste ner, hur svårt är detta?Ett verkstadsjobb?(Har fått prisuppgift på ca 3000 inkl packning, men jag gillar att skruva själv*hehe*) | |
| ja de är rätt mycket man måste göra släppa ner framvangnen. m,m tar tid men de går! 3000kr är ett bra pris iaf! | |
|
Ok...Låter som om "Perre" på Motorteknik i Huddinge får göra jobbet åt mig då...3000 va utan olja iofs... Så det är inte "bara" att lossa de 6(?) bultarna som håller framvagnsbryggan o sen bort med den o därefter skruva loss tråget...Nåja... |
|
|
Hej har lyckats själv 2 gånger med garagedomkraft . ena gången låsade muttern till drevet på oljepumpen. andra gången skar vevstake nr 5. det är lite saker att låssa på innan det går. fläkt kardan motor kuddarnas muttrar växel låds upphängningen. ja tog en träbit 2tum2 mellan domkraft och ac pumpen- sen hissade jag . det är lite knepit du får sikta och ta om några gånger-så går det.....obs vad rädd om insuget det kan ta i och då blir det fula märken |
|
|
Oki...då får Motorteknik fixa det hela,låter smidigast... Tackar för infon! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.