|
|
|
|---|---|
|
Hej Är en nybliven ägare av en E39 M5 -01 och funderar på att koppla in mitt PS2 som bara ligger och skräpar till den befintliga 16/9 Tvn som sitter i, alt köpa en separat dvd-spelare. Bilen har tv modul samt navi. Tanken var att koppla ngn utav dessa och även få stereoljud och naturligtvis ska man kunna se/spela även när man kör.... Har läst i stort sett alla trådar här på autopower ang. detta utan att bli riktigt klok på det hela. - Vad behöver jag för att få bild samt stereoljud till orig tv? Kan tänka mig att köpa alt. bygga egen adapter. ÄR EJ intresserad av länkar till diverse sajter där adapter finns att köpa om personen som länkar ej har testat produkten i fråga! - Har sett att de finns länkar till ngt form av kopplingsschema över hur man kan koppla in i TV modulen men sidan verkar inte finnas kvar, ngn som har detta schema och som eventuellt kan skicka detta? - På farsans 750iL -98 finns det av in/out i baksätet, har sökt förbryllat efter liknanade ingångar i M5 utan resultat, finns detta över huvudtaget? /Peter | |
Robsarve |
Bild är hyfsat lätt, kopplas in på backkameraplinten. ljudet är besvärligare, enklaste är att koppla in ett par extra kablar bakpå kassettenheten och köra med en kasset utan band i (om man vill behålla bandspelarfunktionen, annars är det ju bara att kapa kablarna). tycker Erik |
|
Jag skulle helt klart valt detta alternativ Länk , som fö. är något som jag själv funderar på att ta mig an under denna vintern då E38 an står avställd. AV IN/OUT har jag på min i mitt konsolen i bak, men den genererar tyvärr bara monoljud. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Vart hittar jag backkamera plinten? samt hur ser denna ut? Någon som kan rekomendera färdiga satser som är beprövade samt en ÅF som är pålitlig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.