|
|
|
|---|---|
|
hejsan allihoppa hgar en bmw 318ik där allt funkar på den förutom hastighets mätaren vatten tempen (en mätare bredvid visar den så koll på tempen har jag ) och varningsblinkersarna ( funkar ióm man håller knappen intryckt te helften) non som vet vad det kan vara för fel ska besiktiga så jag moste fixa hastighets mätaren först :D!! tack på för hand för hjälpen ge mig hjälp :D | |
|
Hej och välkommen till forumet! Hastighetsmätaren dog på min 320ik -88 som jag hade för några år sedan. I detta fallet var felet att det var dåliga lödningar bak på själva mätaren. Skruva ur mätarhuset enligt mektipset som finns under "Gör-det-själv". Därefter skruvar du isär allt som går i själva huset, och kikar efter dåliga lödningar, som du förstås får löda om. Kan du inte löda/kolla själv, be en kompis som är bra på elektronik. Det kan även vara så att kontakten till givaren på bakaxeln har slutat fungera - ta loss, rengör, montera tillbaks. Lycka till! Mvh, Kalle |
|
|
tack å bock det ska jag kika lite på blir nog bra till slut !! tack tack ge mig hjälp :D |
|
|
haha petade bara in kontakten 2 mm så funkade den perfa!! tack endå :D ----------------------------- tack å bock om ni hjälper mig :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.