|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en 540-00 som har börjat rycka / gå orent mella tomgång och upp till ca. 1500 rpm. den har också hackat vid fullgas acc. några gånger. den går fint efter lansväg och vid omkörningar. Jag tycker tomgånsvarvet ligger lite lågt på den också ca. 600rpm. Någon som har tipps. | |
|
har bilen gått mycke? MVH-V8 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tomgången höjs med en knapptryckning :) AC-knappen ska alltid vara på. pga generatorn laddar för dåligt vid 600rpm. Att gissa på ditt problem kan bli flera olika saker så en avläsning av felminnet kan var en bra til att börja med. LMM., Kam/vevaxelgivare mm, tändspole . ///MVH Hasso Länk |
|
Tycker också att tomgången på 540 är lite väl låg. Min ligger under 500 rpm utan AC-knappen intryckt. Jag hade också problem med ojämn tomgång men då rök min och drog även olja så då kom jag fram till att det var insugsmembranet som var boven i dramat. Köpte ett nytt för ca 600kr, bytte detta och allt frid och fröjd. |
|
| Det är inget så enkelt som smutsiga bränslefilter då? Har bilen inte servats ordentligt så skulle jag ta å byta dom direkt. | |
| eller dåliga tändstift | |
| Kanske det är o-ringarna till spridarna som är dåliga... | |
|
Bilen har gått 13000 mil och insp.2 gjordes vid ca. 12000 då byts väl bränsle-filtren? Det konstiga är att över 1500rpm. går den klockrent, skulle br.filtren va skitiga så skulle den väl inte gå bra på högre varv heller. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bränslefiltret byts aldrig om man inte ber om det och betalar extra. Läs av felminnet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.