|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Har Precis köppt min första BMW ... de fick bli en 325:a av årsmodell -92 4 dörrars... Bilen Var tysk reggad...besikta den utan anmärkningar.. Nu har den börjat Rycka så förfärligt... har läst en massa trådar men inget matchar det fel som jag har.. så ja tänkte skriva om det o kolla om nån kan hjälpa till.. Varm som kall så rycker den... ibland brukar tomgången svajja så den dör eller nästan dör.(sällan) när jag ligger på jämn gas så känner man bara lite grann ibland att den rycker.....sen när jag accelererar lite kraftigare då rycker det som f*n ...känns som en kraftig motorbromsning typ.. ja plockade bort motor kåpan ,,, fick då syn i mörkert att 2 spolar gnistrade till ,,,kan de ha med det att göra???.. på bmw sa dom att de kan vara slangen som går från LMM till insuget som är sprucket... har ej kollat något än... vill höra lite åsikter först.... Tack på förhand | |
parolof |
"ja plockade bort motor kåpan ,,, fick då syn i mörkert att 2 spolar gnistrade till ,,,kan de ha med det att göra???.." Ja, där har du hittat problemet!! Slangen till insuget kan naturligtvis också vara sprucken. |
|
tack paralof... nu ska ja titta närmare på det... |
|
Emil-Rokkar |
Känns ju mer som det är tändspolarna som klabbar. Min kompis bil uppträde precis som din gör och det var tändspolarna som var kassa. Kör anners in på bmw och gör en test i datorn, + att dom ser exakt vilka spolare i såfall som är sönder så slipper du byta alla på en gång. Har för mig att en spolare går på ca 7-800 kr lycka till ! |
| Vad kostar det att få spolarna testade??? | |
parolof |
om du ser fyrverkeri som du beskrev tidigare är spolarna trasiga |
|
Slår det blixtrar om spolarna, är de trasiga och det är bara att byta dem - finns inte så mycket mer att testa.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| okej tack grabbar.... ska testa nogrannare när det blir mörkare ute... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.