|
|
|
|---|---|
Robban_e |
Tjena, jag undrar om det finns nån som har bytt sin original växelspaks knoppen på en automatlåda till nått snyggare, har en nu med trä imitation och vill ha nått annat. Finns det nån firma som säljer det?? Mvh -=BMW=- |
|
Finns på BMW men även t ex på Länk ___ //Ulf |
|
| Hur får man av den? Bara dra rakt upp eller? | |
|
Jag har monterat ner alla lister på dörrar och instrumentbräda + plattan vid mittkonsolen + växelspaken och låtit lacka svartmetallick på lackfirma. Resultatet blev mycket bra. Då kan man ju även lacka i vilken färg man vill! /Gunnar /Länk |
|
|
Du skulle inte vilja skicka nån bild på detta till mig på mailen? Eller såklart lägga upp här om du har möjlighet. Jag funderar på samma sak i min... gillar inte träinredningen så mycket. |
|
Robban_e |
Håller färgen om man lackar knoppen, kan du inte lägga upp en bild... Mvh -=BMW=- |
| För iA håller den nog rätt länge... kanske svårare att hålla finishen uppe för en växlad. | |
|
Skall försöka låna en digitalkamera och fota och skicka till touringsidan. /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar, vad tycker du att man ska betala för ett sådant lackjobb? Funderar på att göra samma sak med min e39 men lacka listerna i bilens färg (Sterlinggrå metallic). /M Min bil: Länk |
|
|
När man lackar så pratar man om: - startuppkostnad - tid - färg Startuppkostnaden låg på 900 - 1100 kr beroende på färg. Solid färg billigast och perl dyrast. sen tillkommer färgkostnad och tid. Jag betalade 1500 kr för allt men då fick han slipa och måla om några lister flera ggr då dessa var spruckna från början vilket gjorde att färgen sögs in i sprickorna vilket syntes. Hade slipat listerna själv från början. Jag tycker att det priset var helt ok. /Gunnar /Länk |
|
|
Slipar du grejerna själv det väl inte kosta så mycket... 500:- kanske? Med tanke på vad nya lister kostar så blir de nog "billigt". |
|
|
Nu är bilderna upplagda på touringklubbens hemsida. /Gunnar /Länk |
|
Amethyst |
Hur sitter listera fast? BOOM BOOM BASS Länk |
|
Listerna på dörrarnasiter med 2 muttrar var på baksidan (ta lös dörrsidorna). listen på handsfacketsitter med 4 skruvar (öppna handsfacket) Lilla biten bredvid sitter med en mutter på baksidan+ en skruv längst upp i vänstra hörnet bakom högra listen till mittkonsolen (sprätta loss försiktigt), Listen till höger om ratten sitter med ett klipps på baksidan, skall gå att dra rakt ut medan den till vänster om ratten sitter med ett klipps till vänster + en mutter till höger (ta bort panelen under ratten). /Gunnar /Länk |
|
|
Själv har jag köpt ett nytt skinn hantag till bilen. De är lite smalare att hålla i än trähantaget... Känns aningen sportigare och är mycket nice att hålla i. Bild kan ni se nedan... DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.