AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.420

Behöver klarglas (strålkastarglaset).. nån som vet vart?

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
behöver som sagt få tag på klargals strålkastarglas till min bil..

Med detta menar jag bara glasen då.. inte hela strålkastaren..

detta ska va till mitt angeleyes projekt.. har bara detta steg kvar.. sen e ja klar ;)...

blir inge fint med de räflade original glasen...

så det jag behöver hjälp med nu är om nån vet vart man kan köpa dessa... de kan oxo vara i plexiglas..

har funderat på o lämna in orig. glasen till nån plastfirma som får gjuta upp kopior på mina glas i plexi men har inte hittat nån
;(.... om nån vet så e ja intresserad av detta med..

help me plzz ;)

Hälge
Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
men dessa är ju oxo räflade.. e ute efter "klarglas"

skär till glas på en glasfirma..kan ju inte kosta så mycket.
Hälge
Tror ej att oräfflade lyckglas går igenom bilprovningen. Räfflornas mönster har ju med själva ljusbilden att göra, dessutom lär de ej vara E märkta som klarglas.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
hälge:
att dem går igenom bes eller inte spelar ingen roll... kommer ha orig. strålkastarna kvar som reserver...

dessutom kommer glasen antingen va svarta eller tonas svarta.. plus att jag har "kryddat" linsen på halvljuset så de blir snyggare men ljusbilden blir sämre.. vad de e som e gjort berättar jag sen när allt e klar ;)...

allt som allt så borde jag då inte oroa mig för att tex blända mötande då ljusstyrkan kommer va mycket sämre än original...

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Även om du har ett mycket sämre ljusflöde (varför man nu vill det på en redan kass strålkastare..) så har du ju dina spretande strålar, som väl just räfflorna i glaset skall ta bort, om jag inte har helt fel för mig....

Sen kan väl "moral-tanten" predika att det inte bara är besiktningen man skall klara, utan även vara lite schysst mot medtrafikanterna t.ex... ;)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ja men de var ju därför ja skrev att ljusstyrkan blir mycket sämre o därför skulle ja nog inte blända medtrafinkanter..

de e ju inte så att ja vill ha sämre ljusstyrka o ljusbild direkt.. men på detta sätt får jag förhoppningsvis inte gubbarna i de tvåfärgade bilarna efter mig ;)..

Hälge
Här finns "Klarglas" till E30.

Länk
parolof
var beredd på att folk kommer att blinka glatt åt dej hela tiden:-)
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Hälge:
bra där... där har vi dem...

men hur blir de nu om jag vill ha dem.. nån som har handkat från ebay i USA o hur har det gått...

vilka extrakostnader blir det.. har pratat med en kille o han sa att han beställde grejer från ett företag i USA o han fick betala 25% moms + andra kostnader..

grejerna kostade typ 300:- o efter alla kostnader slutade de på typ 700:-. alltså han fick betala 400:- i andra kostnader utöver priset för varorna..
e de sk*tsnack eller hur ligger de till..

kan man inte säga att de e en prsent eller nåt o slippa tulla o momsa osv..

paralof:
tror inte att jag får så mycket blinkningar pga att ja kommer tona glaset..
men om ja ändå får en massa blikningar så får ja väö ta de ;)..

man brukar ju säga: vill man va fin får man lida pin ;)...

Hälge
För att handla på ebay så bör du ha ett Mastercard som är anslutet till Pay-Pal. Ansök om medlemsskap med en gång, tar ca 14 dgr att bli ansluten.
För att slippa tull,moms,mm. så ber du bara säljaren att skicka varorna som en free gift (gåva) De flesta skickar varorna som gåva utan att man behöver säga till. Se bara till så du ej blir lurad på frakten, den är de flesta säljare mkt pigga på att trissa upp ibland till oanade höjder, t.om flera 100% över vad det verkligen kostar. I ditt fall bör frakten av glasen till Sweden kosta ca $25.00 = 195:-SEK. Lycka till.

Jag köper numera alla mina reservdelar till E30 genom e-bay. betalar i snitt en 1/4 mot vad det kostar i Sverige.
Hälge
Tillägg: Mina fraktuppgifter felade lite, såg ej att det var 4stycken glaslinser som ingick. Det rätta fraktpriset till Sweden är då $35.00 = 273:- SEK.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. tack för infon...

brorsans arbetskamrat e i USA nu, kanske kan han hämta dem åt mig...

annars får ja beställa dem..

men de e ingen risk på att betala o inte få grejerna eller??? för man betalar väl i förskott??

parolof
Om det är gåva eller inte påverkar inte tullen som jag surt själv har fått erfara. Största chansen att på saker igenom tullen har du om grejorna skickas med UPS. Länk
Hälge
Jag har gjort hundratals affärer på e-bay sedan det öppnades. En gåva från tex USA. vars varuvärde ej överstiger 500:- är helt tullfri. kostar gåvan mer är 500:- får du betala tull för det överstigande beloppet. (Tullavg varierar beroende på varugrupp, men det handlar om ca 15%)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.