|
|
|
|---|---|
nybeemer |
Offtopic men är det nån som har koll på om man skall satsa på en plasma eller lcd på 40/42 tum när man piskar sin m3 csl på nürburgring. (Synd att ingen 7 serie finns men ljudet på m3:an är lika härligt som min 730 irl.) |
| Enligt vad jag har hört så ska man satsa på plasma när man ska ha över 32 tum. | |
| Projektor! 2,3m 4:3 duk = 113" =) | |
|
Jag har 42" plasma, samt en litet mindre LCD. Plasman är ju klart ljusare med intensivare färger. Men plasman har också sina svagheter. Tror faktiskt LCD har en ljusare framtid, men klart Plasma i 42" klassen börjar vara rätt förmånliga nu, så kör på plasma, du blir inte besviken! Och ja, jag piskar ibland "mina" bilar runt Nürburgring jag med:) PS, Projektor har jag också haft, men tyckte den ibland var jobbig + att byta lampan (även om den håller länge) är inte heller speciellt kul, och om du har ett rum med starkt ljus (solljus) fungar den inte vidare bra. Länk |
|
|
Enligt en mycket kunnig kollega inom detta område så är det nu LCD som gäller men som alltid så är det stor skillnad på LCD och LCD precis som mellan plasma och plasma. Åtminstonde för några veckor sedan så var det tydligen LCD från Samsung följt av LG som var ledande. Tror att den Samsung han pratade om låg på 27-28'. Personligen så tror jag ändå man får mycket för pengarna just nu om man köper en plasma då priserna har rasat snabbare än för en ny BMW ;). Skippa dock de allra billigaste... ___ //Ulf |
|
|
Dagens ljusstarka och tysta DLP projektorer med en bit över 2000 ALM ljusstyrka och lika högt kontrastvärde i kombination med en motordriven duk med låg gain fungerar alldeles ypperligt och är inte alls jobbigt. Det räcker med att man vickar för persiennerna om det är fullt dagsljus med strålande sol. Kvällstid och mulna dagar behövs persiennerna inte alls.. Aningens mäktigare upplevelse med 113" än 42" =) |
|
| Vilka bilspel är det som gäller nu för tiden förresten? (till PC) | |
|
Hej! För bästa effekt av spel så är det nya endast HDTV som gäller då flera nya konsoler kommer att spel som är gjorda för HDTV då kan man snacka om bra bild. Dagens LCD/Plasma som finns på marknaden är hyfsat men de som var i Berlina IFA såg vad som finns bakom hörnet vill minnas att man pratar om version tre inom LCD. Problemet med proj är i mina ögon kost för lampan,fläktljudet,avståndet,ljus förhållandet,duken. |
|
|
Ja jag ska inte tjata mer efter detta om projektorn, men måste bara få besvara starre: Lampan får man ny för ca 3000 kr idag om man köper rätt projektor, ska hålla ett antal år. Fläktljudet = mycket lågt, hörs garanterat inte om man har på ljudet i spelet. Avståndet - VA?. Ljusförhållandet är som sagt kanon med rätt grejer. Duken.. ? - Elektrisk upp och nedrullning.. stör ingen då den ej används.. Dessutom är projektorer oftast HDTV klara. Håller annars med angående Plasma.. köp för tusan inte en billigaste med 852*450 eller vad upplösningen ligger på exakt. Det är ju redan ute och på tok för lågt att köra spel / dator på. 1366*768 eller dylikt är vesäntligt bättre! Då kommer dock problemet att priset går upp rejält, och det är här projektorn kommer in i bilden - större bild till lägre pris. Nu får ni säga vad ni vill, för här ger jag mig =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.