AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.216

Byte av klädsel?

Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Hallå igen, är det lätt att få tag på ny klädsel, skinn eller bara överdrag?
Gillar verkligen inte rött skinn i silvermetallic bilarna, skär sig tycker jag.

Mvh // David
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Bicolor imolaröd/svart är skitsnyggt i en silverbil. Den där porr-röda som brukar sitta i 1.8:orna och 1.9:orna däremot... näää...

Klart det går att få tag på ny klädsel.. lär väl finnas lite stolar m.m på bildelsbasen. Det kostar dock säkert ett antal sköna tusenlappar vilka man istället skulle satsat på en bil man tyckt om til 100% från början istället.
När vi skulle handla bil kollade vi på en svart bil med röd/svart inredning som såg riktigt tråkig ut. Pga detta bestämde vi oss för att vi inte ville ha denna färgen på inredningen. Sedan handlade vi ändå en Titansilverfärgad bil med röd/svart inredning. Antingen passade den bättre till denna färgen på lack (enligt oss då), eller så kan speciellt den röda delen av den röd/svarta inredningen se väldigt olika ut. Kanske finns röd/svart i två varianter, eller så är den kanske känslig för solblekning?

Vad jag försöker säga, är att jag har sett ett ex av röd/svart inredning som såg riktigt trist ut och ett ex som såg riktigt trevligt ut.

/ Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det finns minst 2 varianter av svart/röd klädsel...

Lättaste sättet att få tag på ny klädsel borde vara från skroten. .arvids. bil med blå/svart (om jag minns rätt) klädsel som krashades på en Z-träff förra året gick till skrot och då var både säten och dörrsidor oskadda..

Nya hos BMW så kostar bara dörrsidorna 7.300kr/st och sätena skall vi inte ens prata om... Det går dock att köpa alla orginalskinnen hos BMW om man vill låta någon bilskräddare sy om dem.

/Caspar

Z-Go-Cart 25/11 15.30 Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Zredrik:
Som sagt.. den imolaröda/svarta kombinationen som finns i silvriga M-roadsters är mycket mycket snyggt. Håller också helt med om att det skär sig totalt i en svart bil. Självklart har jag inredning o bil i ovanstående färg ;).
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Apropå .arvid.:s bil så ser den ut så här numera: Länk :|

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vad sitter under huven på den bilen ? Har aldrig sett nån göra en wheely med en M-coupe förut.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Sitter en S14 motor från en M3 E30 under huven numera, småmasserad ;)

Mvh Henrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ha ha.. Så det kan gå... Den blev kanske inte så vacker, men va f-n..

/Caspar

Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Masten: Är det verkligen "min" gamla bil? *fascinerad*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.