|
|
|
|---|---|
|
Hallå, kikar runt efter en svart eller silver 1.8 typ 96-99, hr hört mig för om en, men där säger agaren att den haft en ägare i Tyskland och att det funnits papper med vid köpet med uppgifter om tidigare ägare, men att han blev tvungen att lämna ifrån sig det till besiktningen vid registeringen. verkar detta rimligt och är det vanligt? Mvh // David | |
|
I Tyskland finns det ett "brief" som förljer med bilen där samtliga ägare finns angivna. Detta tar Bilprovningen i samband med regbesiktning. Lämpligt som importör är ju att ta några kopior av detta dokument för att enkelt kunna visa upp den dagen man ska sälja bilen. Det går att via Bilprovningen eller Vägverket få en kopia på originalbriefet. Vet inte exakt var man vänder sig men sök här på forumet för det har diskuterats. ___ //Ulf |
|
| Man kan vända sig till den bilprovningsanstalt där bilen inreggades så faxar dom en kopia på briefet. | |
|
Jag bad om kopior direkt när jag reg.bes. min bil. Men han som kopierade dessa var nog inte så van vid sån avancerad kontorsmatriel. det blev en bunt papper med lite "brief" på varje. =) //Rob Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.